صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 11
کد خبر: ۱۱۳۰۷۲

آخرین وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان از زبان نماینده مجلس

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی درباره آخرین وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان و اقدامات صورت گرفته در دولت دوازدهم و سیزدهم در این خصوص گفت:تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیانهم‌اکنون در دستور کار هیأت رئیسه برای طرح در صحن علنی مجلس است.

به گزارش راهبرد معاصر، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی درباره آخرین وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان و اقدامات صورت گرفته در دولت دوازدهم و سیزدهم در این خصوص گفت: سال گذشته در مجلس یازدهم درخواست تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان ثبت شد و هم‌اکنون در دستور کار هیأت رئیسه برای طرح در صحن علنی مجلس است. ۱۶ هزار میلیارد تومان از سرمایه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان غارت شد که البته بهانه آن‌ها اعطای وام بود، ولی با این حال هم‌اکنون تعداد زیادی شرکت زیرمجموعه دارد که بایستی نظارت بر آن‌ها توسعه پیدا کند.

*** بی توجهی دولت سابق به اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان

مشکل اصلی صندوق ذخیره فرهنگیان آن است که دولت سهم خود را به این صندوق پرداخت نکرده است این در حالی است که معادل مبالغ واریزی معلمان به صندوق ذخیره صندق فرهنگیان سهم دولت است و دولت هم باید همان مقدار را به این صندوق بپردازد، اما این کار را نکرده است. هرچند که مجلس یازدهم در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ دولت را مکلف به این کار کرده است.

مشکل دیگر صندوق ذخیره فرهنگیان اساسنامه آن است. این در حالی است که مجلس یازدهم دو مرتبه از دولت سابق درخواست کرد که اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را اصلاح کند، اما این کار را نکرد که بایستی این اساسنامه در دولت نهایی شده و به کمیسیون آموزش مجلس ارسال شود که اگر این کار صورت گیرد معلمان در حال اشتغال هم می‌توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند.

*** غارت ۱۶ هزار میلیارد تومانی از صندوق ذخیره فرهنگیان

۱۶ هزار میلیارد تومان غارت شده صندوق ذخیره فرهنگیان را اگر بین تمامی معلمان تقسیم می‌کردیم سهم هر معلم ۱۵ میلیون تومان می‌شد. باید هیأت مدیره و اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان تغییر پیدا کند و سهم دولت هم به صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت شود تا بتوان از تمامی ظرفیت‌های این صندوق استفاده کرد و تمامی فرهنگیان از آن بهره‌مند شوند. اگر صندوق ذخیره فرهنگیان اصلاح شود قطعاً کمک حال وزارت آموزش و پرورش هم خواهد بود.



معلمان هم‌اکنون به جای آنکه متمرکز حضور در مدارس شوند به شغل دوم و سوم می‌پردازند چرا که معیشت و اقتصاد آن‌ها دچار مشکل است. این در حالی است که در دوران جنگ معلمان بعد از گذران ساعت مؤظف خود در مدارس برای دانش‌آموزان کلاس‌های جبرانی می‌گذاشتند بدون آنکه اضافه‌کار، مأموریت و یا حق و حقوقی طلب کنند.

*** رفع مشکل صندوق ذخیره فرهنگیان یعنی رفع دغدغه معلمان

اگر اصلاحات لازم در صندوق ذخیره فرهنگیان اعمال شود و معلمان از خدمات آن بهره‌مند شوند آنها، چون معیشت خود را تأمین شده می‌دانند وقت بیشتری در مدارس برای تربیت دانش‌آموزان صرف می‌کنند. وقتی سرانه مدارس ارتقا یابد و مدیر، معلم و معاون مجبور به اقدامات اجرایی و خدماتی در آنجا نشوند و معیشت معلم تأمین باشد قطعاً نسل آینده بهتر از گذشته خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: