صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۴۵
  • دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
  • Monday 19 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 11
کد خبر: ۱۱۳۰۹۹

دیدار بلینکن با سه همتای اروپایی خود درباره مذاکرات وین

وزرای امور خارجه آمریکا و کشورهای اروپا به بحث و گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران پرداختند و بر لزوم مشارکت معنادار ایران در مذاکرات وین تاکید کردند.

به گزارش راهبرد معاصر وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در حاشیه اجلاس گروه هفت، مذاکرات سازنده‌ای با ۳ همتای اروپایی خود درباره توافق هسته‌ای ایران داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس نیز اعلام کرد که لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس، پیش از نشست گروه هفت در لیورپول، با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد.

طبق گفته سخنگوی وزارت خارجه انگلیس، طرفین ضمن ابراز نگرانی از استقرار نیرو‌های روسیه در مرز اوکراین، از افزایش همکاری‌ها برای محافظت از اوکراین توافق کردند. این وزرای امور خارجه همچنین به بحث و گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران پرداختند و بر لزوم مشارکت معنادار ایران در مذاکرات وین تاکید کردند.

بعد از یک وقفه فنی در مذاکرات، ادامه مذاکرات دور هفتم از پنجشنبه ۱۸ آذر ماه شروع شده است. علی‌رغم جاری بودن مذاکرات در وین آمریکا که عامل اصلی برهم خوردن این مذاکرات بود تحریم‌های جدیدی را علیه کشورمان تصویب کرد.

چندی پیش وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده بود که تشدید برنامه هسته‌ای ایران، آزمایشی برای امکان بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای خواهد بود. شبکه صهیونیستی نیز در همین راستا فاش کرده است «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در گفتگو با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود مدعی شده است که حتی با از سرگیری مذاکرات هم نباید تحریم‌های ایران لغو شود./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: