صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 13
کد خبر: ۱۱۳۴۶۶

زنگ خطر شیوع اومیکرون در ترکیه

تا به امروز شش مورد ابتلا به سویه جهش یافته کرونای اُمیکرون در ترکیه ثبت شده است.

به گزارش راهبرد معاصر هر چند فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه شنبه شب از ثبت این شش مورد در استانبول و ازمیر خبر داد، اما کارشناسان معتقدند این سویه پیش از این وارد ترکیه شده، اما بدلیل علائم خفیف آن بیماران مبتلا دیر شناسایی شده اند.
به عقیده کارشناسان بهداشت و درمان ترکیه تعداد مبتلایان خیلی بیشتر از رقم اعلام شده است و بدلیل سرعت بالای انتقال آن شمار مبتلایان در روز‌های آینده به شکل چشمگیری افزایش خواهد یافت، حتی ممکن است بجای سویه دلتا در ترکیه به سویه غالب تبدیل شود.
بولنت ارطغرل عضو ستاد کرونا‌ی ترکیه هشدار داد: اومیکرون سویه ناشناخته‌ای است که تنها سرعت انتقالش شناسایی شده، اصلی‌ترین مایه نگرانی در این باره شدت مسری شدن ویروس، تاثیر جهش بر میزان مرگ و میر و نیز مقاومت ویروس در برابر واکسن‌های موجود است.
محمد جیهان دیگر عضو ستاد مقابله با کرونای ترکیه گفت: باید واکسیناسیون را افزایش دهیم و با محدودیت هوشمند از فعالیت افراد واکسینه نشده جلوگیری کنیم، چرا که نمی‌توان مرز‌های کشور را به روی سایر کشور‌ها بست، اما می‌توان مراقبت‌ها را تشدید کرد.
اومیکرون تا کنون در افزون بر شصت کشور شناسایی شده و به رغم قدرت جهش و سرایت بالا در مقایسه با دلتا ضعیف‌تر است.
کارشناسان هشدار می‌دهند هجوم شهروندان کشور‌های همسایه برای خرید به شهر‌های مرزی ترکیه کنترل و جلوگیری از انتقال این سویه را با مشکل جدی مواجه کرده است./صدا و سیما

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: