صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۵۲
  • چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱
  • Wednesday 12 October 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 20
کد خبر: ۱۱۴۵۰۱

اخراج دو دیپلمات آلمانی از روسیه

مسکو دو کارمند دیپلماتیک در سفارت آلمان را به عنوان پاسخی متقابل به تصمیم غیر دوستانه‌ای که دولت آلمان اتخاذ کرد، اخراج کرد.

به گزارش راهبرد معاصر  وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدام خصانه چند روز پیش آلمان در اخراج دیپلمات‌های کشورش، دو دیپلمات آلمانی را اخراج کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «گیزا آندریاس ون گیر» سفیر آلمان در روسیه، به ساختمان این وزارتخانه فراخوانده شد و با اون در خصوص مسأله اخراج دیپلمات‌های روس از آلمان مورد بررسی قرار گرفت.

او در ادامه افزود: به سفیر جمهوری فدرال آلمان در خصوص «عنصر نامطلوب بودن» دو کارمند دیپلماتیک در سفارت این کشور در مسکو به عنوان پاسخی متقابل به تصمیم غیر دوستانه‌ای که دولت آلمان اتخاذ کرده، اطلاع داده شد.

وزارت خارجه روسیه در ادامه افزود: طرف روس زود و به شکلی مناسب به هرگونه حملات تقابلی احتمالی توسط برلین پاسخ خواهد داد.

گفتنی است پیشتر رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند در پی حکم قضایی در خصوص قتل «زلیمخان خانگوشویلی»، شهروند گرجستانی، آلمان دو دیپلمات سفارت سفارت روسیه در برلین را «عنصر نامطلوب» خواند.

آلمان اعلام کرده بود قصد دارد تا این دو دیپلمات روس را پس از حکم قضایی که بیان می‌کند مسکو در قتل این شهروند گرجستانی دست داشته، اخراج کند. وزیر خارجه آلمان نیز سفیر روسیه را در برلین فراخواند و از قصد خود برای اخراج این کارمندان سفارت مسکو سخن گفت.

«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان گفته بود این قتل یک نقض جدی قانون آلمان و حاکمیت این کشور قلمداد می‌شود و بر روابط روسیه و آلمان تأثیر خواهد گذاشت./باشگاه خبرنگاران

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: