صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۱ دی ۱۴۰۰ - 2021 December 22
کد خبر: ۱۱۴۷۴۳

جان باختن ۳ غیر نظامی در حمله ترکیه به شمال سوریه

منابع سوری از جان باختن سه غیرنظامی در حملات توپخانه‌ای و راکتی ترکیه به شمال سوریه خبر دادند.

به گزارش راهبرد معاصر، بر اثر حمله توپخانه‌ای و راکتی نیرو‌های ترکیه و عناصر وابسته به آن‌ها به شهرک «ابو راسین» در سوریه و تعدادی از روستا‌های واقع در اطراف آن، ۳ غیرنظامی کشته و ۱۰ تن دیگر از جمله کودکان مجروح شدند.

منابع محلی به خبرگزاری رسمی سوریه گفتند: نیرو‌های ترکیه، با استفاده از گلوله‌های توپخانه‌ای و راکت شهرک «ابو راسین»، روستا‌های «تل ورد، ربیعات و الاسدیه» واقع در حومه شمالی حسکه را هدف قرار دادند.

منابع مذکور افزودند: این حمله منجر به جان باختن دو زن و مجروح شدن چند کودک در روستای «ربیعات»، زخمی شدن ک غیرنظامی در روستای «تل ورد» و کشته شدن یک مرد در روستای «الاسدیه» و آسیب‌های مادی زیادی به منازل اهالی و آواره شدن ده‌ها خانواده شد.

هفته گذشته نیز ارتش ترکیه و گروه‌های وابسته به آنکارا، نیروگاه برق «تل تمر» در حومه شهر حسکه در شمال سوریه را با راکت هدف قرار دادند.

ارتش ترکیه از سال ٢� ١۶ به این سو در ۲ عملیات «سپر فرات» و «شاخه زیتون» چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله «عفرین» و شهر‌های «الباب»، «اعزاز» و «جرابلس» را تصرف کرد.

آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کُرد سوریه موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و حسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه پنج روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند./تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: