صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۵۰
  • سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Tuesday 14 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۰۳ دی ۱۴۰۰ - 2021 December 24
کد خبر: ۱۱۵۰۰۰

اولیانوف:مذاکرات وین سه روز دیگر آغاز می شود

مذاکره کننده ارشد روسیه در توییتی نوشت:مذاکرات وین در مورد احیای برجام سه روز دیگر (ششم دی مطابق با ۲۷ دسامبر) از سر گرفته می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: «مذاکرات وین در مورد احیای برجام سه روز دیگر (ششم دی مطابق با ۲۷ دسامبر) از سر گرفته می‌شود. در دور قبلی، مذاکره‌کنندگان زمینه را برای پیشرفت سریع فراهم کردند. ما باید خودمان را به سمت تکمیل موفقیت آمیز مذاکرات در اسرع وقت، ترجیحا تا اوایل فوریه، سوق دهیم.»

پیش از این نیز او از طرف‌های اروپایی خواسته بود تا بدون تاخیر زمان شروع مذاکرات را تعیین کنند تا طرف‌های مذاکره کننده به وین بازگردند.

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام نیز در حساب کاربری توییتر خود از آغاز دور هشتم مذاکرات وین از ۲۷ دسامبر (۶ دی) خبر داده و نوشته بود: مهم این است که سرعت حل مسائل کلیدی را افزایش دهیم و با همکاری آمریکا رو به جلو برویم. به دور هشتم مذاکرات خوش آمدید.

چندی پیش نیز «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنانی مدعی شد آمریکا در حال گفت‌وگو با متحدان خود در خصوص چارچوب زمانی مذاکرات هسته‌ای ایران است.

شایان ذکر است دور هفتم مذاکرات پس از وقفه‌ای چندماهه، در دولت جدید از ۸ آذر آغاز شده و بعد از حدودا ۲۰ روز به پایان رسید./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما