لاوروف: غربی‌ها حقایق درباره توافق برجام را تحریف می‌کنند-راهبرد معاصر
زمان برگزاری دور جدید مذاکرات وین مشخص شد؛

لاوروف: غربی‌ها حقایق درباره توافق برجام را تحریف می‌کنند

وزیر امور خارجه روسیه گفت، مذاکرات وین پیش از پایان سال جاری میلادی از سر گرفته خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۱ دی ۱۴۰۰ - 2021 December 22
کد خبر: ۱۱۴۷۸۴

به گزارش راهبرد معاصر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه راشاتودی، اظهار داشت که اعضای غربی عضو برجام، در تلاش برای تحریف حقایق و وقایع درباره توافق هسته‌ای با ایران هستند.

لاوروف در سخنرانی خود با اشاره به روند مذاکرات برجام، گفت: «این مذاکرات فرصت خوبی برای احیای توافق برجام است. دور بعدی مذاکرات وین بعد از جشن کریسمس و قبل از پایان سال جاری میلادی آغاز می‌شود.»

او در ادامه به تحولات اخیر ناتو و اوکراین اشاره و گفت: «پاسخ آمریکایی‌ها به ابتکارات روسیه در زمینه تضمین‌های امنیتی عملی است و دستورالعمل‌ها برای همکاری در آینده هماهنگ شده است.»

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه ضمن اعلام حمایت از مذاکره با ناتو، آمریکا و سازمان امنیت و همکاری اروپا، خاطر نشان کرد که روسیه انتظار دارد با آغاز سال جدید، مذاکرات (با ناتو) درباره ضمانت‌های امنیتی آغاز خواهد شد. او همچنین از فرانسه و آلمان خواست تا دولت اوکراین را مجبور به اجرای توافقات مینسک کنند.

گفتنی است که دور هفتم مذاکرات پس از وقفه‌ای چندماهه، در دولت جدید از ۸ آذر آغاز شد و روز جمعه پایان یافت. تیم ایران در این مذاکرات بر رفع تحریم‌های آمریکا علیه تهران و برنامه هسته‌ای کشورمان تمرکز دارد، اما اعضای غربی ایران را متهم کرده و ادعا می‌کنند که خواسته‌های ایران غیر واقعی هستند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار