صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۶ دی ۱۴۰۰ - 2021 December 27
کد خبر: ۱۱۵۴۷۰

آلودگی هوا مدارس اصفهان را غیرخضوری کرد

تشدید آلودگی در اصفهان آموزش حضوری در استان اصفهان را تعظیل مرد.

به گزارش راهبرد معاصر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: فعالیت آموزشی حضوری در تمام مقاطع و سطوح آموزشی اعم از دولتی و غیردولتی، مدارس استثنایی، مهدکودک ها و آموزشگاه های زبان و علمی آزاد در روز سه‌شنبه ۷ دی‌ماه ۱۴۰۰ تعطیل شد.
ایرج حشمتی در جمع اصحاب رسانه در مورد کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های به عمل آمده از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر استمرار شرایط پایداری هوا در منطقه، نهمین جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا بعد از ظهر ششم دی‌ماه 1400 به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و با حضور کلیه اعضاء تشکیل شد و پس از ارائه گزارش های لازم توسط دستگاه‌های متولی مواردی برای اعمال در روز سه‌شنبه هفتم دی ماه 1400 به تصویب رسید.

وی ادامه داد: فعالیت آموزشی حضوری در تمام مقاطع و سطوح آموزشی اعم از دولتی و غیردولتی، مدارس استثنایی، مهدکودک‌ها و آموزشگاه‌های زبان و علمی آزاد در روز سه‌شنبه 7 دی‌ماه 1400 در شهرهای اصفهان،شاهین شهر، خمینی شهر، دولت آبا، زرین شهر، مبارکه، فولاد شهر، فلاورجان کاشان، آران و بیدگل و نجف‌آباد با پیگیری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تعطیل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان کرد: طرح زوج و فرد از درب منزل از ساعت 6 تا 22 اجرا می‌شود همچنین تشدید برخورد با انواع وسایل نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی خودرو در شهر اصفهان با پیگیری راهور شهرستان و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد:واحدهای سنگ شکن و سنگ کوبی پیرامون شهر اصفهان با پیگیری سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان به طور کامل تعطیل شدند.

حشمتی گفت: انواع فعالیت های ورزشی در فضای باز پارک‌ها، بوستان‌ها و ایستگاه‌های ورزشی با پیگیری اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان ممنوع شد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های عمرانی همراه با آلودگی نظیر خاکبرداری و خاکریزی در شهر اصفهان در مناطق 15گانه شهر اصفهان با پیگیری شهرداری اصفهان متوقف شد خاطرنشان کرد: از فعالیت‌‌های منجر به آلودگی و تشدید آن توسط شهرداری‌های شهرهای اقماری اصفهان نیز جلوگیری می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: به شهروندان عزیز نیز در شهر اصفهان و سایر شهرها و مراکز پرجمعیت و صنعتی استان توصیه اکید می‌شود با مصرف بهینه گاز طبیعی برای گرمایش از افزایش آلاینده‌ها جلوگیری کنند و گروه‌های آسیب‌پذیر شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی، عروقی، تنفسی نیز از ترددهای غیرضروری در فضای باز و معابر شلوغ خودداری کنند./تسنیم

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: