صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۴۲
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۴ - ۱۶ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 06
کد خبر: ۱۱۶۷۲۳

سه نظر متفاوت مقامات صهیونیستی درباره ایران

پایگاه «دبکافایل» نوشته است که در جدیدترین جلسه کابینه امنیتی و امور خارجه سه نظر متفاوت درباره ایران وجود دارد.

به گزارش راهبرد معاصر پایگاه «دبکافایل»، نزدیک به منابع امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی نوشته مقام‌های این رژیم از لحاظ نظراتشان برای تصمیم‌گیری در برابر ایران به سه دسته تقسیم می‌شوند.

دبکا نوشته وزرا و مقام‌های نظامی اسرائیل در جدیدترین جلسه کابینه امنیتی و امور خارجه سه نظر متفاوت درباره ایران ابراز کرده‌اند.

گروه اول کسانی هستند که معتقدند که بایستی با نتیجه مذاکرات وین همراه بود. «آهارون هالیوا»، رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل در جلسه مذکور گفته حتی اگر نتیجه این مذاکرات احیای یک «توافق بد» باشد باز هم آن توافق محدودیت‌هایی را بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران وضع خواهد کرد و به اسرائیل فرصت لازم برای آماده شدن در برابر برنامه هسته‌ای ایران را خواهد داد.

گروه دوم، کسانی مانند «یائیر لاپید»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را شامل می‌شود که آنها هم جزو طرفداران توافق هسته‌ای هستند با این تفاوت که می‌گویند تل‌آویو بایستی روی متن نهایی توافق مذاکره اثر گذاشته و تغییراتی در آن اعمال کند.

«آویو کوهاوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و «دیوید بارنئا»، رئیس سازمان جاسوسی موساد دسته سوم را تشکیل می‌دهند که می‌گویند برجام تنها در صورتی قابل قبول است که این توافق بازنویسی شده و در مفاد آن تغییرات محسوسی ایجاد شود./فارس

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: