صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۲۰ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 10
کد خبر: ۱۱۷۲۱۴

خبر مهم درباره تعیین تکلیف وضعیت استخدام معلمان

آخرین وضعیت بررسی ادغام ۶ طرح مربوط به ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش و تعیین تکلیف وضعیت استخدامی معلمان توسط یک عضو کمیسیون آموزش اعلام شد.

به گزارش راهبرد معاصر مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت بررسی ادغام ۶ طرح مربوط به ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش و تعیین تکلیف وضعیت استخدامی معلمان، گفت: رسیدگی به ادغام ۶ طرح مربوط به این موضوعات با حضور نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش، سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس در دستورکار جلسه اخیر اعضای کمیسیون قرار داشت.

وی با بیان اینکه در این جلسه اعضای کمسیون و میهمانان نظرات خود را پیرامون محورهای طرح‌های ۶ گانه مربوط به ساماندهی نیروهای انسانی آموزش و پرورش مطرح کردند، افزود: از جمله مواردی که در این جلسه مطرح شد این بود که وزارت آموزش و پرورش به نیروهای غیرآموزشی از جمله نیروهای خدماتی، مشاورین مدارس و سلامت نیاز دارد که لازم است این نیروها نیز در طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: با توجه به نکات مطرح شده در این جلسه در نهایت قرار شد طرح ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش به کارگروه آموزش و پرورش ارجاع تا موارد مطرح شده در این جلسه نیز بررسی و به محورهای طرح اضافه شود.

اسماعیلی با بیان اینکه قرار است نقطه نظرات اعضا کمسیون اخذ و در صورت نیاز در طرح مذکور گنجانده شود تا طرح پخته‌تر و کامل و جامعی تدوین شود، تصریح کرد: ، پس از تهیه گزارش کارگروه آموزش و پرورش در باره این طرح ، طرح مجددا در کمیسیون مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون آموزش بیان کرد: پس از تدوین طرح نهایی درباره تعیین تکلیف نیرو انسانی آموزش و پرورش و تصویب آن در کمیسیون، طرح جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه قوه مقننه خواهد شد.

عنوان ۶ طرح‌ مورد بررسی در کمیسیون به شرح ذیل است؛ «طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش»، «طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمان»، «طرح ساماندهی و تامین و تربیت نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش»، «طرح اصلاح قانون الحاق یک تبصره به ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش»، «طرح الحاق تبصره ۱۱ به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی»، «طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش»./تسنیم

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: