صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۱ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 11
کد خبر: ۱۱۷۲۷۲

کره شمالی یک موشک بالستیک آزمایش کرد

بنا بر اعلام مقامات محلی، کره شمالی دومین آزمایش موشکی خود را ظرف کمتر از یک هفته انجام داد.

به گزارش راهبرد معاصر، کره شمالی بامداد امروز اقدام به آزمایش یک موشک جدید کرد.

بر این اساس، مقامات مطلع در کره جنوبی با تایید این خبر اعلام کردند پیونگ یانگ اقدام به شلیک یک پرتابه به سمت دریای ژاپن کرده است. این دومین آزمایش موشکی کره شمالی طی ۵ روز اخیر است.

با این حال، گارد ساحلی ژاپن پرتابه شلیک شده از سوی کره شمالی را موشک بالستیک دانست. آزمایش موشکی ۵ روز پیش کره شمالی یک موشک مافوق صوت بود که پس از ۷۰۰ کیلومتر موفق به انهدام هدف مورد نظر خود شد.

پیونگ یانگ بار‌ها تاکید کرده است تا زمانی که آمریکا در همسایگی این کشور (کره جنوبی) پایگاه نظامی دارد و اقدام به تحریکات نظامی علیه حاکمیت کره شمالی می‌کند، محکوم به توسعه و تقویت توان نظامی خود است.

شورای امنیت ملی کره جنوبی یک نشست اضطراری برگزار و تاسف شدید خود را ابراز کرد که این آزمایش موشکی در زمانی انجام شده که ثبات منطقه‌ای فوق العاده اهمیت پیدا کرده است. نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعضای شورای امنیت ملی از کره شمالی خواستند فورا به انتظارات جامعه بین المللی برای حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره کره پاسخ دهد و قبول کند که گفتگو و همکاری را از سر بگیرد.

این در حالی است که کره شمالی مدعی شده روز چهارشنبه نیز یک موشک مافوق صوت آزمایش کرده است. ارتش کره جنوبی اعلام کرد با آمریکا در این خصوص همکاری و به دقت اوضاع را رصد می‌کند.

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن نیز در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: این که کره شمالی به پرتاب موشک ادامه می‌دهد، به شدت مایه تاسف است.
قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل هر گونه آزمایش هسته‌ای و شلیک موشک‌های بالستیک کره شمالی را منع می‌کند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: