صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۱:۱۴
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 01
کد خبر: ۱۲۰۳۸۵

اعلام وضع فوق العاده در زندان های آمریکا

در چند ماه گذشته چند قتل، حمله و درگیری با چاقو در زندان های فدرال رخ داده است.

به گزارش راهبرد معاصر سازمان زندان های فدرال آمریکا در پی رخ دادن درگیری هایی میان گروه های تبهکاری در بازداشتگاه ها منجر به کشته شدن ۲ زندانی و زخمی شدن ۲ زندانی دیگر، در اقدامی نادر در بیش از ۱۲۰ تاسیسات در سراسر این کشور، حالت فوق العاده شامل قطع هواخوری و ملاقات زندانیان را به اجرا گذاشت.

مایکل کاروایال رئیس سازمان زندان ها در ژانویه و هم زمان با افزایش بررسی ها درباره مدیریت او در پی وقوع فساد علنی گسترده، سوء مدیریت و دیگر مشکلات در این سازمان، از مقام خود کناره گیری کرد.

این درگیری و قتل ها تازه ترین نمونه خشونت های شدید درون بازداشتگاه های تحت نظر سازمان فدرال زندان هاست که در چند سال گذشته دچار چند بحران بوده شامل کمبود و بدرفتاری شدید کارکنان، شماری فرار زندانیان و کشته شدن زندانیان بوده است.

به گفته افراد آگاه که می خواستند ناشناس بمانند، این درگیری در ساعت های میانی روز دوشنبه میان گروه تبهکاری خیابانی ام اس – ۱۳ در زندان فدرال بوموت تگزاس رخ داده و اعمال قرنطینه ناشی از نگرانی ها از اقدامات احتمالی تلافی جویانه و سرایت خشونت به دیگر تاسیسات این سازمان بود.

در دوره قرنطینه سراسری، زندانیان بیشتر اوقات روز باید در سلول هایشان باقی بمانند و ملاقات به کلی لغو می شود. در پی جهش دوباره موارد ابتلاء به ویروس کرونا در زندان های فدرال، ملاقات های حضوری تقریبا در همه تاسیسات از مدتی پیش لغو شده بود.

برقراری قرنطینه که نسبتا به ندرت رخ می دهد، آخرین بار در اوریل ۲۰۲۰ در چی اوج گیری گسترده ویروس کرونا در زندان ها اجرا شد و پیش از آن نیز در جریان شورش کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۶ دی ماه) و اندک زمانی پیش از مراسم آغاز به کار جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری در همان ماه، به اجرا گذاشته شده بود.

شماری از موارد امنیتی شدید در چند ماه گذشته شامل چند قتل، حمله و درگیری با چاقو در زندان های فدرال رخ داده است./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما