صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۳۰
  • پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Thursday 16 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۷ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 07
کد خبر: ۱۲۱۲۴۹

آمریکا:برای بدترین سناریو در اوکراین آماده ایم

آنتونی بلینکن گفت: «ما برای بدترین سناریو‌ها برای مقابله با بحران اوکراین آماده هستیم و در صورت حمله روسیه به اوکراین تحریم‌های سختی را اعمال خواهیم کرد.»

به گزارش راهبرد معاصر وزیر امور خارجه آمریکا، امروز (دوشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واشنگتن، اعلام کرد که آمریکا آماده ادامه گفت‌وگوی جدی با روسیه در مورد مسائل امنیتی است.

به گزارش آر تی، آنتونی بلینکن در این باره گفت: «ما برای بدترین سناریو‌ها برای مقابله با بحران اوکراین آماده هستیم و در صورت حمله روسیه به اوکراین تحریم‌های سختی را اعمال خواهیم کرد که تاثیر طولانی مدت و قابل توجهی برای روسیه خواهد داشت.»

او در ادامه عنوان کرد که دولت آمریکا با کنگره و متحدان خود برای افزایش کمک به اوکراین به منظور افزایش قابلیت‌های دفاعی این کشور در حال همکاری است و به کشور‌های خارجی اجازه داده است تا سلاح‌های آمریکایی را به اوکراین عرضه کنند و نیرو‌های خود را در اروپا تقویت کرده و برخی از واحد‌ها را در حالت آماده باش قرار دهند.

بلینکن همچنین اظهار داشت که، واشنگتن با اوکراین برای اجرای توافقنامه مینسک به عنوان مکانیزمی برای حل هر گونه اختلاف موافق است و مدعی شد که روسیه به تعهدات خود در توافقنامه مینسک برای حل بحران اوکراین پایبند نبوده است

پیش از این نیز وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه تنش‌ها با روسیه برسر مناقشه اوکراین، هشدار داد: «روسیه دو راه دارد: یا گفتگو و دیپلماسی برای رفع نگرانی‌های امنیتی را انتخاب می‌کند یا با عواقب ناگوار انتخاب خود روبرو خواهد شد.»

پس از تشدید تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، کشور‌های غربی از جمله آمریکا و انگلیس اقدام به ارسال تسلیحات به کی‌یف و کشور‌های شرق اروپا کردند. با این حال، دولت آلمان به دلیل آنچه تلاش برای تنش زدایی نامیده، تاکنون از ارسال سلاح به اوکراین اجتناب کرده است.

گفتنی است افزایش حضور نظامی آمریکا در شرق اروپا به بهانه افزایش تنش‌ها در مرز اوکراین و ادعای غرب مبنی بر حمله قریب الوقوع روسیه به این کشور صورت می‌گیرد. کرملین بار‌ها ادعا‌های مبنی بر حمله به اوکراین و تنش‌زایی در منطقه را رد و تاکید کرده است برای حضور نیرو‌هایش در خاک روسیه به کشوری پاسخ نخواهد داد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما