صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 14
کد خبر: ۱۲۲۱۴۶

دعوت از جوبایدن برای سفر به اوکراین

رییس جمهور اوکراین در تماس تلفنی با جو بایدن از وی دعوت کرد تا به کی یف سفر کند.

به گزارش راهبرد معاصر، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین روز یکشنبه از جو بایدن، همتای آمریکایی خود دعوت کرد به منظور نمایش حمایت دولت آمریکا از اوکراین در برابر احتمال تجاوز روسیه به کی یف سفر کند.

به نقل از رویترز، دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد زلنسکی این دعوت را در تماس تلفنی اوایل روز یکشنبه با بایدن عنوان کرده است؛ بنابراین گزارش، زلنسکی در این تماس تلفنی گفته است: ”معتقدم که دیدار شما از کی یف در روز‌های آتی نشانه‌ای قدرتمند است و به ثبات اوضاع کمک می‌کند. “

وزارت دفاع اوکراین نیز اعلام کرد این کشور تاکنون ۱۵۰۰ تن مهمات و تجهیزات جنگی طی ۱۷ پرواز از غرب دریافت کرده است. پیشتر در روز یکشنبه حدود ۱۸۰ تن مهمات از آمریکا با چند هواپیما وارد اوکراین شد.

از سوی دیگ، ر وادیم پریستایکو، سفیر اوکراین در انگلیس گفته است که اگر از جنگ با روسیه جلوگیری شود، ممکن است کشورش موافقت کند که به ناتو نپیوندد.

در همین حال یک سخنگوی دولت انگلیس گفت انگلیس در حال کار بر روی بسته‌ای از حمایت‌های نظامی و کمک اقتصادی برای اوکراین است.

وی افزود بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در حال کار با متحدان این کشور برای تدوین بسته حمایت‌ها برای اوکراین است که در روز‌های آتی اعلام خواهد شد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: