صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۰۶ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 18
کد خبر: ۱۲۲۷۲۵

پوتین: تحریم‌های غرب غیرقانونی است

پوتین گفت: «همیشه دلیلی برای اعمال برخی محدودیت‌های غیرقانونی وجود خواهد داشت و این چیزی جز رقابت ناعادلانه نیست. فشار تحریم‌ها کاملاً غیرقانونی است.»

به گزارش راهبرد معاصر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفت‌وگو با الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس گفت: «تحریم‌ها در هر صورت اعمال خواهند شد. چه مثل حوادث اوکراین دلیلی داشته باشند، چه دلیلی وجود نداشته باشد؛ پیدا می‌شود، زیرا هدف کاهش سرعت توسعه روسیه و بلاروس است.»

به گزارش خبرگزاری تاس پوتین گفت: «اگر هدف این باشد، همیشه دلیلی برای اعمال برخی محدودیت‌های غیرقانونی وجود خواهد داشت و این چیزی جز رقابت ناعادلانه نیست. فشار تحریم‌ها کاملاً غیرقانونی است.»

پوتین گفت که اعمال تحریم‌ها از سوی غرب نقض فاحش قوانین بین‌المللی است، اما کسانی که اکنون درمورد تحریم‌ها صحبت می‌کنند تنها زمانی به قانون بین‌الملل اهمیت می‌دهند که به نفع آن‌ها باشد. زمانی که به نفع آن‌ها نباشد، آن‌ها همه هنجار‌های حقوق عمومی بین‌المللی را فراموش می‌کنند.»

بسیاری از کشور‌ها از تحریم‌ها ناراضی هستند

رئیس‌جمهور روسیه گفت که امروزه بسیاری از کشورها، «حتی متحدان آمریکا» با پیامد‌های تحریم مواجه هستند.

پوتین گفت: «آن‌ها به سادگی دهان خود را می‌بندند، سکوت می‌کنند، آن را تحمل می‌کنند. اما هیچ‌کس تحریم را دوست ندارد؛ آن‌ها از تحریم‌های ثانویه ناراضی هستند و فشار تحریم‌های مستقیم را نیز دوست ندارند.» وی گفت که روسیه و بلاروس سال‌ها است درگیر تحریم‌ها هستند و راه رهایی از آن را تقویت از درون به ویژه در حوزه اقتصاد معرفی کرد.

رئیس‌جمهور بلاروس پیش‌تر به خبرنگاران گفته بود که در روز‌های ۱۸ تا ۱۹ فوریه به روسیه سفر خواهد کرد و طی آن قصد دارد به همراه پوتین در مانور‌های نظامی شرکت کند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ۱۹ فوریه (فردا) رزمایش نظامی روسیه با حضور رؤسای‌جمهور دو کشور و با پرتاب موشک‌های بالستیک و کروز انجام خواهد شد. هدف از دیدار پوتین و لوکاشنکو گفت‌وگو درباره مسائل منطقه و بررسی توسعه همکاری نظامی دو کشور عنوان شده است./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: