صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 23
کد خبر: ۱۲۳۵۳۰

پوتین: به دنبال راه حل‌های دیپلماتیک هستیم

رئیس جمهور روسیه می‌گوید کشورش خواستار راه حل دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران اوکراین است، اما حاضر نیست امنیت شهروندان خود را هزینه کند.

به گزارش راهبردمعاصر،  ولادیمیر پوتین گفت که در میان تنش‌های شدید با غرب بر سر اوکراین، مسکو آماده است تا به دنبال «راه‌ حل‌های دیپلماتیک» باشد، اما تاکید کرد که منافع این کشور غیرقابل مذاکره است.

به گزارش مسکو تایمز، پوتین در یک سخنرانی ویدئویی به مناسبت روز مدافعان میهن که در روسیه تعطیل رسمی است، گفت: «کشور ما همیشه برای گفتگوی مستقیم و صادقانه برای جستجوی راه حل‌های دیپلماتیک جهت پیچیده‌ترین مشکلات آماده است، اما منافع روسیه و امنیت شهروندان ما برای ما قابل مذاکره نیست».

اوکراین پیش‌تر درخواست کرده بود به ائتلاف ناتو بپیوندند. روسیه می‌گوید بر اساس قوانین بین‌الملل، هیچ کشوری از جمله اوکراین حق ندارد امنیت خود را با هزینه امنیت دیگر کشور‌ها تامین کند.

مسکو مخالفت قوی خود را با گسترش ناتو به سمت شرق اعلام کرده و می‌گوید این ائتلاف نباید به بهانه حفاظت از اوکراین، موشک‌های خود را در مرز با روسیه مستقر کند. از سوی دیگر، دو روز پیش، پوتین در سخنرانی خود اعلام کرد اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد آمریکا چندین پایگاه نظامی در اوکراین دارد.

مسکو از کشور‌های بلوک غرب درخواست کرده ضمن دامن نزدن به تنش‌ها، تضمین‌های امنیتی الزام‌آوری را ارائه دهند. درخواستی که با پاسخ منفی رو به رو شد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما