صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 27
کد خبر: ۱۲۴۱۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

اعلام میزان افزایش شارژ حکمت کارت ایثارگران

افزایش میزان شارژ حکمت کارت از مبلغ حداکثر ۱۰۰ میلیون ریال به حداکثر ۳۰۰ میلیون ریال، میزان اقساط خرید کالا نیز از ۱۰ ماه به ۲۰ ماه افزایش یافت.

به گزارش راهبرد معاصر سرپرست اداره‌کل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران برخی امتیازات و تخفیفات حکمت کارت ایثارگران در سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد.جعفر واحدی با اشاره به تحویل حکمت کارت به ایثارگران عزیز گفت: با توجه به توافقات صورت گرفته از ابتدای اسفند ماه امسال ضمن افزایش میزان شارژ حکمت کارت از مبلغ حداکثر ۱۰۰ میلیون ریال به حداکثر ۳۰۰ میلیون ریال، میزان اقساط خرید کالا نیز از ۱۰ ماه به ۲۰ ماه افزایش یافته است.

وی در رابطه با تخفیفات و امتیازاتی که برای ایثارگران در نظر گرفته شده است، افزود: از اردیبهشت سال ۱۴۰۰ سازمان اتکا با اعمال تخفیف ۷۵ هزار تومانی در هر ماه بر روی اجناس خریداری شده برای ایثارگران همانند کارکنان نیروهای مسلح موافقت کرد که این موضوع در حال اجرا است.

واحدی با بیان اینکه محدوده میزان شارژ حکمت کارت ایثارگران ۲۰ برابر ۲۵ درصد خالص دریافتی حقوق دی ماه ۱۴۰۰ است، عنوان کرد: استفاده از این کارت به دو صورت است؛ خرید اعتباری که میزان آن یک بیستم میزان مبلغ شارژ شده است که پس از خرید، مبلغ خرید در ماه بعد از حقوق ایثارگر کسر می‌شود و خرید اقساطی که خرید کالاهایی که اقساط آن تا ۲۰ ماه است به میزان مبلغ شارژ شده که این مبلغ پس از خرید به صورت اقساط ماهیانه از حقوق ایثارگر کسر می‌شود.

سرپرست اداره کل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: خرید ایثارگران توسط حکمت کارت کاملا اختیاری بوده و در صورت عدم استفاده از آن هیچ گونه کسوراتی تحت عنوان بیمه حکمت کارت از حقوق ایثارگران کسر نمی‌شود و در صورت استفاده متناسب با میزان خرید مبلغی به عنوان بیمه عمر مانده بدهکار از حقوق ایثارگر کسر می‌شود تا در صورت بروز فوت، مابقی بدهی ایثارگر از طریق بیمه به سازمان اتکا پرداخت شود.

وی افزود: مراکز مورد استفاده از حکمت کارت تمام فروشگاه‌های اتکا سراسر کشور و تمام مراکز طرف قرارداد با سازمان اتکا است که از طریق سایت اتکا می‌توان نسبت به شناسایی این مراکز خرید اقدام کرد.

واحدی خاطرنشان کرد: اسامی ایثارگران واجد شرایط حقوق بگیر و همسران جانبازان متوفی حقوق بگیر که تاکنون حکمت کارت برایشان صادر نشده است برای چاپ به سازمان اتکا ارسال می‌شود که به محض صدور، به دفاتر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها تحویل خواهد شد./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
سلام
حکمت کارت ایثارگران ارتش چه زمانی بدستمان میرسد