صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۲۲ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 09
کد خبر: ۱۲۵۵۹۷

پنتاگون: روسیه ۷۱۰ موشک تاکنون به اوکراین شلیک کرده است

یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد روسیه تاکنون ۷۱۰ موشک علیه اوکراین شلیک کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر این مقام ارشد دفاعی آمریکا که نامش بیان نشده است، روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که  روسیه از آغاز تهاجمش  ۷۱۰ موشک به سمت اوکراین شلیک کرده است و نیروهای روسیه به شهرهای خارکف و میکولایف نزدیک‌تر شده‌اند.

به گفته این مقام پنتاگون که رسانه های آمریکایی از ابتدای جنگ اوکراین به نقل از او اخبار آرایش نظامی روسیه را منتشر اما نامش را بیان نمی کنند، نیروهای روسی در روز گذشته ۲۰ کیلومتر (یا ۱۲ مایل) پیشروی داشتند و اکنون در خارج از خارکف هستند.
علاوه بر این، نیروهای روسیه به ۱۵ کیلومتری (۹ مایل) در شمال میکولایف رسیده اند.

این مقام پنتاگون همچنین گفت: هیچ پیشروی قابل توجهی از سوی نیروهای روسیه به سمت کی‌یف یا چرنیهف صورت نگرفته است، اگرچه درگیری های زیادی در نزدیکی چرنیهف ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: