صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 10
کد خبر: ۱۲۸۷۸۵

انتشار لیست تسلیحات آمریکا برای اوکراین

آمریکا فهرست تمام تسلیحاتی را که از زمان حمله روسیه برای اوکراین تامین کرده است، منتشر کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، در این اطلاعیه که از سوی وزارت دفاع آمریکا منتشر شد، جزئیات دقیقی از تسلیحاتی که تاکنون به اوکراین ارسال شده، آمده است. این اقلام شامل دست‌کم ۱۴۰۰ سامانه ضد هواپیمای استینگر، بیش از ۵۰۰۰ تسلیحات ضد تانک جاولین، بیش از ۷۰۰۰ تسلیحات کوچک و بیش از ۵۰ میلیون فشنگ می‌شود.

آمریکا همچنین ۴۵ هزار جلیقه ضدگلوله و کلاه‌خود و همچنین سامانه‌های موشکی هدایت لیزری، تجهیزات دید در شب و ابزار‌های تصویربرداری حرارتی و تعداد دیگری از اقلام مورد نیاز اوکراین را تامین کرده است.

دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین پنج‌شنبه گذشته در جلسه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که در بروکسل برگزار شد، علنا بر نیاز کشورش به تسلیحات اشاره کرد. او گفت: دستورکار من ساده است. تنها شامل سه مورد می‌شود؛ سلاح، سلاح و سلاح.

متحدان غربی اوکراین به تامین بیشتر سلاح برای این کشور وعده داده‌اند. آمریکا علاوه بر تسلیحات، همچنین تحریم‌های بیشتری علیه روسیه و شخصیت‌های روس اعمال کرده و روابط تجاری خود با این کشور را قطع کرده است.

سنای آمریکا با تصویب لایحه‌ای، مناسبات تجاری عادی با روسیه را به حالت تعلیق درآورد. همچنین آمریکا تحریم‌هایی علیه دو دختر رئیس‌جمهوری روسیه اعمال کرده و مدعی شد که ولادیمیر پوتین با استفاده از اعضای خانواده‌اش، ثروت خودش را پنهان می‌کند./ایسنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: