صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 10
کد خبر: ۱۲۸۸۶۷

آلودگی هوای لرستان به ۱۰ برابر حد مجاز رسید

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: آلودگی هوای لرستان در حال حاضر ۵ تا ۱۰ برابر حد مجاز است.

به گزارش راهبرد معاصر، با اشاره به اینکه امروز هوای پل‌دختر، کوهدشت، دورود و رومشکان خطرناک بود، عنوان کرد: هوای خرم‌آباد، دلفان، سلسله و ازنا بسیار ناسالم همچنین هوای الیگودرز و بروجرد ناسالم است.

وی افزود: در مجموع آلودگی هوا در استان پنج تا ده برابر حد مجاز بود که برای گروه سنی کودکان، سالمندان و بیماری‌های قلبی و عروقی خطرناک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در خصوص برخی گلایه‌ها مبنی بر عدم تعطیلی مدارس ابتدایی توضیح داد: قرار بود روز گذشته با توجه به آلودگی هوا در استان‌های هم جوار پس از اعلام هواشناسی‌کارگروه اضطرار تشکیل شود، اما هواشناسی به دلیل مشکلات فنی و وزش باد ساعت ۱۱ شب اطلاع رسانی کرد که امکان تشکیل کارگروه و اطلاع رسانی به دانش آموزان نبود.

سالاروند گفت: طبق قانون هواشناسی باید ۹۶ ساعت قبل از وقوع شرایط پایدار جوی هشدار لازم را به دانشگاه علوم پزشکی اعلام و آن‌ها هم حداکثر ظرف ۱۲ ساعت نظر صریح خود را در خصوص شرایط اضطرار اعلام کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود به تشکیل جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا استان اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد کلیه مراکز بهداشتی، درمانی، مرکز اورژانس و هلال احمر در تمامی شهر‌های استان با آمادگی کامل شرایط لازم را برای پذیرش بیماران و افراد آسیب پذیر نیازمند مداخلات درمانی و حوادث احتمالی را فراهم کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: همچنین بنابر درخواست اداره کل هواشناسی مقرر شد به منظور تصمیم گیری برای نیاز به تعطیلی مدارس و ادارات جلسه دوم کارگروه اضطرار پس از بررسی شرایط آب و هوایی و پیش بینی اداره کل هواشناسی در بعد از ظهر امروز مجدد تشکیل و تصمیمات لازم برای فردا اتخاذ شود.

سالاروند در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: مقرر شد توصیه‌های لازم از طریق صدا و سیما و فضای مجازی به همه افراد جامعه و به‌طور ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و عروقی و تنفسی به منظور پرهیز از تردد غیر ضرور در فضای باز و استفاده از ماسک و وسایل حفاظتی در شرایط آلودگی هوا انجام شود./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: