صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 07
کد خبر: ۱۳۲۴۹۲

پیش بینی محافل صهیونیستی درباره سقوط کابینه بنت

هااراتص در گزارش خود نوشت که درباره زمان سقوط کابینه فعلی رژیم صهیونیستی اتفاق نظر وجود دارد، اما سوال مهم و بدون جواب این است که این رژیم چگونه سقوط خواهد کرد؟

به گزارش راهبرد معاصر هاارتص در گزارشی نسبت به سقوط کابینه فعلی رژیم صهیونیستی هشدار داد و به نقل از دستیاران نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اذعان کرد که به احتمال ۸۰ درصد کابینه رژیم صهیونیستی حداکثر تا یک ماه دیگر دوام خواهد آورد. آن‌ها دلیل این پیش بینی را اختلاف بین بنت و یائیر لاپید، وزیر امور خارجه این رژیم عنوان کردند.

هااراتص در ادامه گزارش خود نوشت که درباره زمان سقوط کابینه فعلی رژیم صهیونیستی اتفاق نظر وجود دارد، اما سوال مهم و بدون جواب این است که این رژیم چگونه سقوط خواهد کرد؟

این در حالی است که چندی پیش نفتالی بنت در اظهاراتی تفرقه افکنانه احتمال نابودی این کابینه را پررنگ‌تر کرده است. او در سخنان خود گفته بود که حتی تا هزارسال دیگر هم تصور نمیکرده که کابینه‌ای تشکیل شود و احزاب گیدعون ساعر، آویگدور لیبرمن و احزاب عربی در آن حضور داشته باشند.

آکسیوس نیز روز گذشته در گزارشی نوشت که پس از عملیات‌های قهرمانانه فلسطینیان در شهرک‌های صهیونیست‌نشین، مقامات دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مقامات دولت بایدن اعلام کردند که اگر طرح جدید شهرک‌سازی‌ها تصویب نشود، این رژیم به دلیل شکننده بودن به زودی نابود خواهد شد.

تنش‌ها بین فلسطینیان و نیرو‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی مجدداً آغاز شده است. یورش دوباره شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی روز پنجشنبه و با حمایت پلیس این رژیم انجام شد. در جریان یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی تاکنون ۱۲ نفر مجروح شده‌اند. «شیخ عمر الکسوانی» مدیر مسجد الاقصی اعلام کرد که ۴۲۸ شهرک‌نشین صهیونیست روز گذشته به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند.

پس از این یورش، منابع عبری از عملیات قهرمانانه دو فلسطینی در تل‌آویو در مرکز فلسطین اشغالی و کشته شدن دست‌کم ۳ صهیونیست و زخمی شدن ۳ نفر دیگر خبر دادند. گزارش‌ها حاکی از وقوع حمله‌ای در «العاد» (ألعاد) در شرق تل‌آویو در مرکز سرزمین‌های اشغالی است و منابع عبری احتمال می‌دهند که این حمله تروریستی باشد./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: