صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 08
کد خبر: ۱۳۲۶۴۷

روزنامه صهیونیستی: حماس پیروز جنگ روانی علیه «اسرائیل» است

یوسی یهوشع، تحلیلگر نظامی صهیونیست به روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت: مجریان این عملیات متعلق به هیچ جناحی نبودند و این موضوع نشان از آن است که کارزار تحریک حماس با موفقیت انجام شده و ممکن است نوید شروع جنگی باشد که تمام منطقه را شعله ور می کند.

به گزارش راهبرد معاصر تحلیلگر یکی از روزنامه های صهیونیست تاکید کرد کارزار اقدامات تحریک آمیز حماس و تشویق مردم به شورش علیه رژیم صهیونیستی با موفقیت انجام شده و ممکن است نشان از شروع یک جنگ باشد.

به گزارش پایگاه خبری فلسطینی شهاب، روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت امروز (یکشنبه) وصیت‌نامه یکی از عاملان عملیات «العاد» را فاش کرد که وی در آن اعلام کرده بود آنچه او را به انجام این عملیات واداشت، تجاوز به مسجد الاقصی و حملات و تعرضاتی بود که ضد نمازگزاران صورت گرفته است. این همان انگیزه ای است که عاملان عملیات شهرک صهیونیست نشین آرئیل چند روز پیش به آن اشاره کرده بودند.

یوسی یهوشع، تحلیلگر نظامی صهیونیست به روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت: مجریان این عملیات متعلق به هیچ جناحی نبودند و این موضوع نشان از آن است که کارزار تحریک حماس با موفقیت انجام شده و ممکن است نوید شروع جنگی باشد که تمام منطقه را شعله ور می کند.

از سوی دیگر، این روزنامه اعتراف فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی به شکست تاکتیکی خود در جلوگیری از «عملیات العاد» و دیگر عملیات پیش از آن، علیرغم استقرار هزاران نظامی صهیونیست و پلیس در شهرها و در خط مقدم درگیری‌ها، فاش کرد. او همچنین اذعان کرد سیاست مهار اتخاذ شده از سوی مقامات سیاسی نیز با شکست مواجه شده است.

این تحلیلگر نظامی به صهیونیست‌ها هشدار داد: کسانی که سعی در خرید آرامش به هر قیمتی دارند در دراز مدت با طوفان مواجه خواهند شد زیرا انگیزه دشمنان اسرائیل برای انجام عملیات افزایش می یابد و آنها به کار خود برای افزایش قدرت نظامی خود ادامه می دهند. هرکسی معتقد است که آرامش در جبهه شمالی، نتیجه کارآمدی بازدارندگی در مقابل حزب الله است، اشتباه می کند، زیرا این حزب توانسته است بارها و بارها قدرت و توانایی خود را بازسازی و افزایش دهد.

یهوشع در همین زمینه تاکید کرد فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی به مقامات سیاسی پیشنهاد می‌کند با خونسردی پوشش لازم را برای کاستن از تنش ها فراهم کنند تا از وقوع جنگ جلوگیری به عمل آید و اردن در تعیین مراحل ورود به مسجد الاقصی مشارکت کند و ادامه کار بر اساس سیاست جدایی میان جبهه ها که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق آنرا پذیرفت، صورت بگیرد.

او در پایان نیز اعلام کرد در مواجهه با این واقعیت، سران رژیم صهیونیستی باید ابتکار عمل را به دست گیرند و به هیچ قیمتی از جنگ طفره نروند و در عین حال مراقب باشند که بدون توجیه وارد جنگ نشوند، همچنانکه باید به سیاست بازداشت‌ها ادامه و تلاش های خود را در شمال غرب افزایش دهند./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: