صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۳۳
  • دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Monday 15 May 2023
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 29
کد خبر: ۱۳۵۹۹۶

راهپیمایی اردنی‌ ها در مخالفت با رژیم صهیونیستی

مردم این کشور عصر امروز (یکشنبه) با در دست داشتن پرچم کشورشان و پرچم فلسطین در امان پایتخت این کشور در مخالفت با برگزاری راهپیمایی پرچم از سوی شهرک نشینان صهیونیست در قدس اشغالی تجمع کردند.

به گزارش راهبرد معاصر مردم اردن در مخالفت با اقدام رژیم صهیونیستی در برگزاری راهپیمایی پرچم در شهر قدس و مسجد الاقصی به خیابان ها آمدند و این اقدام رژیم اسرائیل را به شدت محکوم کردند.

مردم این کشور عصر امروز (یکشنبه) با در دست داشتن پرچم کشورشان و پرچم فلسطین در امان پایتخت این کشور در مخالفت با برگزاری راهپیمایی پرچم از سوی شهرک نشینان صهیونیست در قدس اشغالی تجمع کردند.

خبرنگار «المملکه» گزارش داد که شرکت کنندگان همچنان در حال حرکت به سوی میدان مجاور مسجد «الکالوتی» در منطقه الرابیه در امان برای شرکت در این تجمع اعتراضی هستند.

شرکت کنندگان پرچم اردن و فلسطین را در دست دارند و خطاب به شهرک نشینان صهیونیست شعار «پرچم‌هایتان برافراشته نمی‌شود و با پرچمتان پایین بیایید» خشم خود را از برگزاری راهپیمایی پرچم توسط شهرک نشیان صهیونیست در شهر قدس ابراز کردند.

در این پیوند، چندین شهر در کرانه باختری عصر امروز (یکشنبه) شاهد تظاهراتی در محکومیت یورش شهرک نشینان به قدس و مسجد الاقصی بود.

اردنی‌ها در مخالفت با رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند

به گزارش خبرگزاری «وفا» فلسطین، شرکت کنندگان در این تظاهرات که در خیابان‌های اصلی شهرهای طوباس، جنین و طولکرم برگزار شد، پرچم‌ها و بنرهای فلسطینی را در محکومیت یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی و برگزاری راهپیمایی پرچم، به اهتزاز درآوردند و بر تداوم مقاومت تا شکست اشغالگران و آزادسازی سرزمین فلسطین تاکید کردند.

در نوار غزه نیز صدها دانشجوی دانشگاه الاقصی با برافراشتن پرچم‌ها و بنرهای فلسطینی در محکومیت جنایات اشغالگران صهیونیست علیه مردم فلسطین و تلاش آن‌ها برای هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس و تلاش‌های مستمر اشغالگران برای یهودی‌سازی شهر قدس در یک تجمع اعتراضی شرکت کردند.

شرکت کنندگان با تاکید بر اینکه یک وجب از سرزمین فلسطین را هدر نخواهند داد از جامعه بین المللی خواستند که مسئولیت‌پذیر باشد و به اشغالگران صهیونیست فشار آورد تا از تخلفات و جنایات مستمر علیه مردم فلسطین، اموال و مقدسات آن‌ها دست بردارد.

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی و فلسطینی، شهرک نشینان صهیونیست امروز (یکشنبه) پرچم‌های اسرائیل را تحت حمایت پلیس این رژیم اشغالگر در صحن مسجد الاقصی به اهتزاز درآوردند و پلیس رژیم صهیونیستی با حمله به نمازگزاران مسلمان تعدادی از ساکنان قدس را دستگیر کرد.

«اومر بار لیو» وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل نیز اظهار داشت که پلیس این رژیم در تلاش است تا آزادی عبادت در حرم قدسی و بازدید از این مکان را برای یهودیان فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه مکان رژیم صهیونیستی، «اومر بار لیو» پس از برگزاری نشستی که به منظور ارزیابی وضعیت امنیتی شهر قدس بیان کرد، افزود: با اقدامات تحریک‌آمیز مسلمانان و یهودیان در حرم قدس مقابله شد.

شبکه الجزیره قطر نیز گزارش داد که در یک اقدام تحریک آمیز و خطرناک، صدها شهرک‌نشین صهیونیست امروز در مسجد الاقصی آیین عبادی یهود را بصورت جماعت بر پا کردند و تحت مراقبت‌های شدید پلیس رژیم اشغالگر اسرائیل، پرچم‌های این رژیم را در صحن‌های مسجد الاقصی به اهتراز درآوردند.

طبق قوانین بین المللی و اسناد تاریخی و حقوقی موجود، سازمان اوقاف بیت‌المقدس و امور مسجد الاقصی اردن، تنها مرجعی است که صلاحیت انحصاری آن را دارد که کلیه امور حرم را اداره و ورود و خروج به آن را تنظیم کند.

مسجد الاقصی با کل گستره ۱۴۴ هکتاری از جمله تمام دیوارها و دروازه‌ای آن، یک مکان مقدس عبادی برای مسلمانان است.

دولت اردن هرگونه تلاش برای تغییر وضع موجود تاریخی و قانونی مسجد الاقصی را غیر ممکن اعلام و آن را رد کرده است.

وزارت امور خارجه اردن پیشتر تاکید کرده بود که اردن بر اساس ولایت هاشمی بر مقدسات اسلامی و مسیحی در بیت المقدس به تلاش‌های خود برای محافظت و مراقبت از مسجد و حفظ حقوق همه مسلمانان در آن ادامه خواهد داد./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: