صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 07
کد خبر: ۱۳۷۲۳۶

پوتین: روسیه پایین‌ترین نرخ بیکاری را در تاریخ خود شاهد است

رئیس جمهور روسیه بعد از ظهر سه شنبه در نشستی پیرامون وضعیت اقتصادی روسیه برمهار تورم علیرغم تحریم‌های بی‌سابقه غرب بر روسیه اشاره کرد.

به گزارش راهبرد معاصر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در جلسه روز سه شنبه در مورد وضعیت اقتصاد روسیه اظهار داشت: «نرخ تورم فعلی کنترل شده است. نرخ بیکاری در اردیبهشت ماه کمترین نرخ بیکاری در تاریخ کشور بوده، اما ریسک‌ها در بازار کار همچنان وجود دارد.

وی در ادامه افزود که به دولت دستور داده شده تا به بخش‌های اقتصاد کمک کند تا بر مشکلات فائق آیند.

رئیس‌جمهور روسیه جمعه گذشته نیز از سیاست‌های کشورهای اروپایی در قبال مسائل اوکراین انتقاد کرد. پوتین گفت: «سیاست‌های کوته‌بینانه باعث بحران انرژی شد.»

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت هیچ مشکلی برای انتقال غلات از اوکراین وجود ندارد. او گفت غلات از رومانی و لهستان قابل صادر کردن هستند.

روسیه از روز پنجم اسفند گذشته (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی مسکو اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند.

در تازه ترین تقابل آمریکا با روسیه، ایالات متحده دستور توقیف دو هواپیمای متعلق به «رومن آبراموویچ» از تجار سرشناس روس را صادر کرد./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: