صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 08
کد خبر: ۱۳۷۴۶۸

معاون اول رئیس جمهور: موانع حاکم بر سر راه همکاری های ایران و نیجریه باید از بین برود

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ظرفیت‌های سرمایه گذاری و همکاری‌های گسترده‌ای در بخش‌های مختلف بین ایران و نیجریه وجود دارد گفت: باید با از بین بردن موانع بر سر راه همکاری‌ها، ارتباطات مردم و بخش خصوصی افزایش یابد.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور عصر امروز (چهارشنبه 18 خرداد) در دیدار «زبیرو دادا» وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه و رئیس کمیسیون مشترک دو کشور، به سابقه پنجاه ساله روابط دیپلماتیک تهران – ابوجا اشاره  کرد و گفت: حجم مبادلات تجاری و اقتصادی فیمابین در مقایسه با روابط دیرینه سیاسی قابل قبول نیست و باید اراده جدی و مستحکم تر در راستای توسعه همکاری ها شکل گیرد. 

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های سرمایه گذاری و همکاری‌های گسترده‌ای در بخش‌های صنعتی، پزشکی و دارویی، علم و فناوری، صنعتی، کشاورزی و تولیدی بین ایران و نیجریه وجود دارد که ضروری است با از بین بردن موانع بر سر راه همکاری‌ها، ارتباطات مردم و بخش خصوصی دو کشور بیش از پیش افزایش یابد. 

زبیرو دادا، وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه، تاریخی و سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و نیجریه تصریح کرد: این سابقه تاریخی روابط می تواند به یک اراده جدید سیاسی در زمینه توسعه همکاری‌ها در همه بخش ها منجر شود. 

وی همچنین با اشاره به محصولات صنعتی و تولیدی ایرانی که با کیفیتی در سطح استانداردهای جهانی قابل عرضه است گفت: تحولات بزرگ درعلم و فناوری، کشاورزی و دارویی جمهوری اسلامی می تواند از مهم‌ترین زمینه های همکاری دو کشور باشد.

دادا با تأکید بر عزم و اراده جدی ابوجا در راستای ارتقای روابط با تهران افزود:‌ با رویکرد جدید دولت جمهوری اسلامی امیدواریم که حجم مبادلات تجاری و اقتصادی ایران با نیجریه جهش اساسی داشته باشد و رفت و آمدها و مناسبات بین تجار و مردم دو کشور هر چه سریعتر تسهیل شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: