صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 18
کد خبر: ۱۳۸۸۸۷

شولتز:گفت‌وگوی صریح با پوتین ضروری است

به نوشته وبگاه شبکه «تی‌آرتی»، صدر اعظم آلمان در مصاحبه‌ای گفت: «لازم است برخی کشورها، برخی سران، پوتین صحبت کنند و لازم است که صریح باشند».

به گزارش راهبرد معاصر «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز شنبه گفت، اینکه برخی سران جهان وارد گفت‌وگوی مستقیم با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه شوند، امری ضروری است.

صدراعظم آلمان درباره صراحت در چنین گفت‌وگویی گفت: «هنگامی که با پوتین صحبت می‌کنم همان حرف‌هایی را می‌زنم که به شما می‌گویم».

شولتز ادامه داد، به پوتین این‌طور خواهد گفت :‌ «لطفاً این را درک کنید که صلح دیکته شده‌ای وجود نخواهد داشت و اگر واقعاً باور دارید که مقداری از خاک [اوکراین] را ربوده و امید خواهید داشت که زمانه عوض و همه‌چیز دوباره عادی خواهد شد، در اشتباه هستید».

هفته گذشته شولتز به همراه سران فرانسه، ایتالیا و رومانی به اوکراین سفر کرده و در نشست خبری با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت، تا زمانی که این کشور به تسلیحات نیاز داشته باشد، برلین به ارسال آن‌ها ادامه می‌دهد.

این سران اروپایی همچنین در نشست خبری با زلنسکی گفتند از پذیرش «فوری» وضعیت نامزدی اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند.

روز گذشته پوتین ضمن سخنرانی در نشست جهانی اقتصاد در شهر سنت پترزبورگ گفت: «نخبگان غرب هنوز در توهم و در دوران گذشته به‌ سر می‌برند. دوران جهان تک قطبی با وجود تلاش‌ها برای حفظ آن، به پایان رسیده است. رویکردهایی که توسط یک قطب دیکته می‌شوند محکوم به شکست هستند».

او در ادامه این سخنرانی با اشاره به اینکه غربی‌ها هنگام تحریم روسیه قضاوت اشتباهی از حاکمیت این کشور داشته‌اند گفت، روسیه منزوی نخواهد شد و برای همکاری با همگان آمادگی دارد.

پوتین توضیح داد، زیربنای تحریم‌های غرب علیه روسیه بر اساس این فرضیه غلط بود که اقتصاد روسیه دارای استقلال نیست.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، روسیه مجبور بود تصمیم به انجام «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین بگیرد و «تمامی وظایف تعیین شده در عملیات نظامی ویژه و دفاع از مردم دونباس محقق خواهند شد»./فارس

برچسب ها
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: