صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۷ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 08
کد خبر: ۱۴۱۶۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

تکلیف قانون رتبه بندی معلمان چه می‌شود؟/ مهلت دولت به مجلس برای رفع ایرادات رتبه بندی معلمان

در آخرین خبر از رتبه بندی معلمان نوری وزیر آموزش و پرورش از ابلاغ آیین نامه رتبه بندی معلمان برای اجرا خبر داد. اما در اولین مرحله آیین نامه رتبه بندی معلمان با مغایر با قانون رتبه بندی معلمان تصویب شده در مجلس شناخته شد. حال فرهنگیان و معلمان نگران بلاتکلیفی ادامه دار اجرای رتبه بندی معلمان هستند.

به گزارش راهبرد معاصر، در آخرین خبر از رتبه بندی معلمان نوری وزیر آموزش و پرورش از ابلاغ آیین نامه رتبه بندی معلمان برای اجرا خبر داد. اما در اولین مرحله آیین نامه رتبه بندی معلمان با مغایر با قانون رتبه بندی معلمان تصویب شده در مجلس شناخته شد. حال فرهنگیان و معلمان نگران بلاتکلیفی ادامه دار اجرای رتبه بندی معلمان هستند.

در صورت عدم تایید آیین نامه رتبه بندی، قانون رتبه بندی لغو و دیگر اجرا نمی‌شود و قانون رتبه بندی به مجلس و دولت بر می‌گردد ...

رتبه بندی لایحه‌ای بود که دولت به مجلس داد و مجلس آن را مصوب نمود و به تایید شورای نگهبان رسید و در نتیجه به قانون تبدیل شد..

آیین نامه، روش و نحوه اجرای این قانون است که توسط دولت ابلاغ شده است و در صورتی که آیین نامه رتبه بندی بر خلاف قانون رتبه بندی باشد، کمیسیون تلفیق مجلس ورود نموده و به دولت دو هفته فرصت می‌دهد که ایرادات را برطرف کند.

آیین نامه رتبه بندی معلمان، به دلیل مغایرت با قانون، قابل اجرا نیست

رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در توئیتی در خصوص رتبه بندی معلمان نوشت:

۳۰ درصد معلمان از شمول رتبه بندی خارج شده اند و آئین نامه اجرایی نظام رتبه بندی معلمان، مغایر مصوبه مجلس است.
با @mb_ghalibaf صحبت کردم و به هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین ارجاع شد. چنانچه مغایرت‌ها اصلاح نشود، قابل اجرا نخواهد بود.


علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس روز ۱۳ تیر ماه با اشاره به ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان، تصریح کرد: بالاخره پس از پیگیری‌های فراوان صورت گرفته، این آیین نامه اجرایی ابلاغ شد و امیدواریم این قانون مهم مجلس، منجر به تحولی مهم در نظام آموزشی کشور شود.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز در روز ۱۵ تیرماه اعلام کرد که شروع رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ خواهد بود.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
۳۰ درصد کسانی هستند که تازه وارد سیستم آموزش و پرورش شده اند و یا کارمند اداری هستند.و طبق قانون شامل این افراد نمی شود و مجلس بی جهت ایراد می گیرد
ناشناس
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
به درک که قابل آجرا نیست
ناشناس
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
خدا از حسودان نگذره امیدم به رتبه بندی بو د با ۲۸ سال سابقه معلمی مستاجر ی بدبختم حقوقم کفاف ۵ نفر اعضای خانواده ام را نمیدهد یکی کمکم کنه تورو خدا لطفا یک خیری کمکم کنه زندگیم داره میپاشه ندارم بخدا تورو خدا یکی کمکم کنه بچه هایم نه برنج دارن نه گوشت نه لباس مناسب خدایا کمکم کن