صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۴۲ - ۲۲ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 13
کد خبر: ۱۴۲۳۳۶

قدردانی افغانستان از کمک‌های ایران

رئیس سابق شورای مصالحه افغانستان از کمک‌های ایران به زلزله زدگان اخیر در این کشور قدردانی کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، «عبدالله عبدالله»، رئیس سابق شورای مصالحه افغانستان با «سید حسن مرتضوی» معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و گفت‌وگو کرد.

عبدالله در رابطه با این دیدار در توئیتی نوشت: « به مناسبت دیدارهای عید قربان، میزبان معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل بوده است.»

وی افزود: «در این دیدار درباره اوضاع جاری بحث و تبادل نظر صورت گرفت و از کمک‌های به موقع جمهوری اسلامی ایران به زلزله‌زدگان ولایات پکتیکا و خوست قدردانی انجام شد.»

ایران اولین کشور حاضر در مناطق زلزله‌زده افغانستان

پیش از این یک مقام ارشد هلال احمر افغانستان اعلام کرده بود که ایران اولین کشوری است که برای کمک رسانی به زلزله زدگان حضور یافته است.

این در حالی است که هلال احمر ایران از جمله اولین سازمانی بود که در مناطق زلزله زده افغانستان حاضر شد. 

ایران 4 هواپیما حامل کمک‌های اولیه به افغانستان ارسال کرده و گفته است که کمک های بیشتری را به مردم زلزله زده ارسال خواهد کرد.

از طرف دیگر «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز گفته بود که ایران در همان ساعت اولیه زلزله 2 فروند هواپیما کمک های بشردوستانه به افغاستان ارسال کرده است.

بامداد روز چهارشنبه (1 تیر) زمین‌لرزه‌ شدید، شرق افغانستان از جمله ولایت‌های پکتیکا و خوست را تکان داد.

بر اساس اعلام مقامات حکومت طالبان در این زلزله مرگبار تاکنون 1500 نفر جان باخته و 2000 تن دیگر زخمی شدند. سازمان ملل اخیر گفته است که 360 هزار نفر از این زلزله متاثر شدند. / فارس

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: