صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 July 24
کد خبر: ۱۴۳۸۷۰

روسیه: انبار موشک‌های آمریکا در اوکراین منهدم شد

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای ضمن تأیید حمله دیروز ارتش این کشور به بندر اودسا اعلام کرد که ارتش روسیه انبار موشک‌های آمریکایی را منهدم کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر در این بیانیه آمده است: حمله نیروی دریایی روسیه به بندر اودسا باعث نابودی یک کشتی جنگی اوکراینی و همچنین انباری شد که موشک‌های هارپون نیروی دریایی آمریکا در آن نگهداری می‌شد. این وزارتخانه افزود که برای حمله به این اهداف از موشک‌های دقیق دوربرد مستقر در کشتی استفاده شده است.

وزارت دفاع روسیه افزود: این حمله همچنین یک کارخانه واقع در بندر اودسا را که اوکراین برای نوسازی و تعمیر کشتی‌های جنگی خود استفاده می کرد، منهدم کرده است.

موشک‌های هارپون انبار شده در بندر اودسا را غول صنایع دفاعی آمریکا «بویینگ» ساخته که آمریکا آنها را به همراه تسلیحات نظامی دیگر در اختیار اوکراین قرار داده است. این موشک‌ها توانایی حمل کلاهک‌های تا وزن ۲۲۵ کیلوگرم را دارند و می‌توانند اهداف را تا فاصله ۲۸۰ کیلومتری هدف قرار دهند.

مسکو بارها از غرب خواسته که ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کند و هشدار داده این تسلیحات ممکن است علیه اهداف غیرنظامی مورد سوء استفاده قرار گیرد. کرملین این محموله ها را محکوم کرده است، زیرا آنها فقط درگیری در اوکراین را طولانی می‌کنند. روسیه از کمک های نظامی غرب به عنوان یکی از دلایلی که کی یف مذاکرات را برای پایان دادن به درگیری کنار گذاشته است، یاد می‌کند.

روسیه و اوکراین پس از چند هفته مذاکره روز جمعه در استانبول ترکیه با میانجی‌گری نماینده سازمان ملل و دولت ترکیه توافق کردند صادرات غلات از بندرهای اوکراین و دریای سیاه از سر گرفته شود.

پیش از این نماینده اودسا در پارلمان اوکراین مدعی شده بود تنها یک روز پس از امضای قرارداد صادرات غلات اوکراین، موشک‌های روسیه به بندر کلیدی این کشور اصابت کرده است. این در حالی است که شبکه راشاتودی با انتشار تصاویری اعلام کرد این حملات خارج از محدوده تاسیسات صادرات غلات بوده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد که موشک‌های روسیه که روز گذشته به اوکراین اصابت کرد، زیرساخت‌های نظامی را در بندر اودسا نابود کرده است./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: