صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۴۴
  • چهارشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۱
  • Wednesday 23 November 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۴ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 July 25
کد خبر: ۱۴۴۱۰۸

افزایش دوباره قیمت گاز در اروپا

پس از اعلام گاز پروم مبنی بر توقف یک توربین دیگر در خط لوله نورد استریم ۱، قیمت گاز در اروپا افزایش یافت.

به گزارش راهبرد معاصر شرکت گازپروم روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد یک توربین دیگر را در خط لوله نورد استریم ۱ به آلمان متوقف خواهد کرد و جریان گاز به معادل تنها یک پنجم ظرفیت حالت عادی کاهش خواهد یافت.

طبق اعلام خبرگزاری رویترز، گازپروم اعلام کرد طبق دستورات نظارتی و با توجه به وضعیت فنی موتور، عملیات یکی دیگر از توربین‌های گازی زیمنس را در ایستگاه کمپرسور «پورتووایا» متوقف می‌سازد. طبق اعلام گازپروم، از ساعت ۴ به وقت گرینویچ در روز چهارشنبه میزان گاز به ۳۳ میلیون متر مکعب در روز کاهش خواهد یافت که این رقم، تنها نیمی از جریان جاری گاز محسوب می‌شود.

در همین حال شبکه آر تی گزارش داد پس از اعلام شرکت گازپروم مبنی بر توقف یک توربین دیگر در خط لوله «نورد استریم ۱»، قیمت گاز در اروپا در معاملات امروز (دوشنبه) به میزان ۸ درصد افزایش یافت و به سطح ۱۸۵۰ دلار برای هر هزار متر مکعب گاز رسید.
سیاستمداران اروپایی بار‌ها هشدار داده اند روسیه می‌تواند جریان گاز را در زمستان امسال قطع کند؛ اقدامی که سبب سوق دادن آلمان بسوی رکود خواهد شد و سبب می‌شود تا قیمت‌ها برای مصرف کنندگان که همین حالا نیز با قیمت‌های بالای غذا و انرژی دست و پنجه نرم می‌کنند، بالاتر برود.

آلمان هفته گذشته مجبور شد تا به شرکت «یونیپر» - بزرگترین شرکت واردات گاز از روسیه – کمک مالی کند. پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به غرب هشدار داده بود ادامه تحریم‌ها خطر افزایش فاجعه بار قیمت انرژی را برای مصرف کنندگان در جهان ایجاد می‌کند./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: