صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 August 30
کد خبر: ۱۴۹۰۳۹

اعلام جزئیات آرای مقصرین حادثه متروپل آبادان

به گفته سخنگوی قوه قضاییه ۲۱ متهم در پرونده حادثه متروپل آبادان وجود دارند. کیفرخواست صادر شده و پرونده به دادگاه می رود. آرای مقصرین حادثه متروپل آبادان صادر شده است. هر کدام از متهمین به پرداخت دیه محکوم شدند.

به گزارش راهبرد معاصر مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، امروز (سه‌شنبه، ۸ شهریور) در جریان نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه‌های مختلف، با اشاره به جزئیات آرای مقصرین حادثه متروپل آبادان، اظهار داشت: رای شرعی و قانونی نسبت به این پرونده صادر شده است. ۲۱ متهم در پرونده حادثه متروپل آبادان وجود دارند.

وی با بیان اینکه به میزان تقصیر هر کدام از متهمین به پرداخت دیه کامل قربانیان این حادثه و پرداخت دیه مصدومین محکوم شدند، افزود: هر کدام از متهمین به سه سال حبس تعزیری درجه ۵ محکوم شدند. محکومیت دو سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی و لغو پروانه اشتغال و محرومیت از عضویت در سازمان نظام مهندسی برای متهمین مرتبط. حکم ظرف ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ قابلیت تجدیدنظر دارد.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: متهم اصلی پرونده متروپل متوفی به میزان ۷۵ درصد مقصر بوده که دیه اولیا دم از اموال وی پرداخت خواهد شد.

اشد مجازات در انتظار زورگیر اتوبان نیایش

ستایشی پیرامون فیلم زورگیری در اتوبان نیایش و اقرار متهم به ۱۰۰ فقره سرقت گفت: اقدامات قضایی برای متهم این پرونده صورت گرفته و کیفرخواست وی صادر شده و به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شده است. یکی از اتهامات وی محاربه از طریق سلاح سرد و ایجاد ناامنی بوده است. اینکه متهم به ۱۰۰ فقره سرقت اقرار کرده اینطور نبوده است، اما سرقت‌های متعددی داشته است. اتهامات دیگری هم برای وی نسبت به سرقت تلفن و سایر موارد دیده شده. تقاضای اشد مجازات برای وی شده است. در روز‌های آتی مجازات و کیفر کسی که به امنیت مردم تعرض می‌کند به نتیجه می‌رسد.

رأی پرونده دو تبعه سوئدی

ستایشی گفت: این دو فرد سوئدی به جرم قاچاق مواد مخدر دستگیر شدند که در دادگاه محکومیت صادر شده است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: از یکی از آن‌ها در حین کنترل مسافران خارجی در فرودگاه امام خمینی، مقدار ۹ هزار و ۷۰۰ گرم قرص غیر مجاز ترامادول کشف و ضبط می‌شود که به پنج سال حبس و ۱۰ برابر ارزش کالای ممنوع محکوم شد.

وی دامه داد: نفر بعدی نیز در ششم بهمن ۹۸ در گیت خروجی فرودگاه امام خمینی ۹ هزار و ۸۰۰ گرم شیره مواد مخدر به همراه داشت که به ۸ سال حبس و ۶۰ ضربه شلاق و جزای نقدی محکوم می‌شود.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: