صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۰۶
  • چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲
  • Wednesday 19 April 2023
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 16
کد خبر: ۱۵۰۸۳۷

کشته شدن ۱۳۵ سرباز ارمنی در یک هفته

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان امروز (جمعه) در جلسه کابینه خود گفت که حداقل ۱۳۵ سرباز ارمنستانی در یک هفته اخیر طی درگیری‌های مرزی با جمهوری آذربایجان کشته شده‌اند.

به گزارش راهبرد معاصر به نوشته اسپوتنیک، نخست‌وزیر ارمنستان گفت که آمار کشته‌ها نهایی نیست و همچنین تعداد بسیاری نیز زخمی شده‌اند و تعداد کشته‌های طرفین بیش از ۲۰۰ نفر است.

در این میان دولت ارمنستان نیز در بیانیه‌ای از تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با نیکول پاشینیان خبر داد و اعلام کرد که آن‌ها صبح امروز در خصوص درگیری‌ها با جمهوری آذربایجان گفت‌و‌گو کردند.

در این تماس تلفنی پاشینیان گفت که علی‌رغم آرامش نسبی مرزها تا این لحظه، اما اوضاع همچنان بسیار متشنج است.

نخست‌وزیر ارمنستان همچنین با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز طی تماس تلفنی به گفت‌و‌گو و رایزنی پرداخت.

دور جدید درگیری‌ها در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان در بامداد سه شنبه گذشته آغاز شد و تلویزیون ارمنستان بامداد پنج شنبه از اعلام آتش‌بس میان دو طرف خبر داد.

در طول این درگیری‌ها، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان، نیروهای باکو را به حمله علیه نواحی خارج از قره‌باغ متهم کرده و باکو نیز اعلام کرد به «تحریکات» نیروهای ارمنستان واکنش نشان داده است./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: