صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۵۸
  • پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱
  • Thursday 01 December 2022
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 19
کد خبر: ۱۵۱۱۸۶

اعزام ناو هواپیمابر آمریکایی به کره جنوبی

در پی تشدید تنش‌ها با کره شمالی، ناو هواپیمابر آمریکایی «رونالد ریگان» هفته جاری وارد آب‌های کره جنوبی می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر، این اولین ناو هواپیمابری است که آمریکا ظرف چهار سال گذشته به کره جنوبی می‌فرستد. این کشتی جنگی روز جمعه به بندر «بوسان» خواهد رسید.

 

نیروی دریایی کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ناوگان دو کشور قصد دارند با برگزاری رزمایش ترکیبی، آمادگی نظامی خود را تقویت و عزم قاطع خود در جهت صلح و ثبات در شبه‌جزیره کره را به نمایش در آورد».

 

آمریکا و کره جنوبی طی سال‌های گذشته، ابعاد و تعداد رزمایش‌های نظامی خود را به‌منظور حل دیپلماتیک اختلافات با کره شمالی، کاهش داده بودند. با این حال برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ ناو هواپیمابر آمریکا به این منطقه خواهد رفت.

 

ناو هواپیمابر رونالد ریگان، چند ماه پیش نیز برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ وارد آب‌های بین کره جنوبی و ژاپن شده و با نیروهای ژاپنی رزمایش برگزار کرده بود.

 

روز گذشته (یکشنبه) کره جنوبی و ایالات متحده به کره شمالی هشدار دادند که در صورت آزمایش اتمی با پاسخی «قاطع» روبه‌رو خواهد شد.

 

نشست گروه مشاوره و راهبرد بازدارندگی آمریکا و کره جنوبی پس از وقفه پنج ساله در سئول برگزار شد و طرفین در یک بیانه مشترک درباره آزمایش اتمی پیونگ یانگ هشدار دادند. این نشست در حالی برگزار شد که گفته می‌شود کره شمالی آماده هفتمین آزمایش اتمی خود است.

 

کره شمالی اعلام کرده که با تصویب یک قانون جدید، ارتش خود را ملزم به دست زدن به حمله اتمی پیشگیرانه در صورت تلاش یک کشور برای سرنگون کردن «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی کرده است.

 

این قانون کره شمالی را به عنون یک کشور مسلح به تسلیحات اتمی اعلام و تاکید کرده، پیونگ یانگ هرگز از این تسلیحاتی که به گفته کیم جونگ اون برای مقابله با آمریکا ضروری هستند، دست نخواهد کشید./ فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: