صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۲۱
  • چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱
  • Wednesday 05 October 2022
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 20
کد خبر: ۱۵۱۲۸۶

روسیه: مذاکرات هسته‌ای ایران به اوضاع داخلی آمریکا گره خورده است

میخاییل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای با رد اتهامات علیه ایران مبنی بر عدم انعطاف تایید کرد این مذاکرات با مسائل داخلی آمریکا گره خورده است.

به گزارش راهبرد معاصر، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی و مذاکرات وین با منتشر کردن توییتی اتهام زنی‌های مقامات غربی علیه ایران را رد کرده و نوشت: اتهام‌زنی گویا به راهى برای به بن‌بست کشاندن مذاکرات وین تبدیل شده است. اگر بن بستى هم باشد معلول عوامل متعدد است. تلاش‌ها برای انداختن تمام تقصیر‌ها گردن ایران، منصفانه نیست.

 

او تایید کرد که درحال حاضر مذاکرات، بیش از حد بر وضعیت سیاسی داخل یکی از طرف‌های شرکت‌کننده در مذاکرات (آمریکا) وابسته شده است.

 

روز گذشته نیز دانیل لازار، تحلیل‌گر آمریکایی در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد که آمریکا قطعاً نمی‌خواهد شریک و همراه خود در منطقه یعنی «اسرائیل» را از دست بدهد و به شدت نگران موقعیت «اسرائیل» پس از امضای برجام است. مقامات «اسرائیل» نیز در این مدت و مدام در طول مذاکرات از آمریکا خواستند که مانع از احیای دوباره برجام شوند، چون ممکن است پس از برجام موجودیت «اسرائیل» به خطر جدی بیافتد.

 

وی همچنین در ادامه اعلام کرد این امکان وجود دارد که آمریکا پس از انتخابات میان دوره مجلس رویکرد متفاونی نسبت به آنچه امروز شاهد آن هستیم اتخاذ کند و با خواسته‌های مختلفی به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران بنگرد. البته همه این‌ها بستگی به نتیجه انتخابات و پیروز شدن هر یک از احزاب قالب سیاسی یعنی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در آمریکا دارد./ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: