صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 21
کد خبر: ۱۵۱۵۲۶

ارتش چین به حالت آماده‌باش درآمد

در پی ورود کشتی‌های جنگی آمریکایی و کانادایی به تنگه تایوان، ارتش چین به حالت آماده باش درآمد.

به گزارش راهبرد معاصر، در پی ورود ناوشکن کلاس آرلی بورک یو اس اس هیگینز و ناوچه کلاس هلیفاکس نیروی دریایی سلطنتی کانادا به تنگه تایوان، ارتش چین در حالت آماده باش قرار گرفت.

 

سرهنگ شی یی، سخنگوی فرماندهی جناح شرقی ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) امروز چهارشنبه گفت: نیرو‌های مسلح چین پس از حرکت ناوشکن یو اس اس هیگینز و ناوچه ونکوور کانادا در تنگه تایوان در بحبوحه تشدید تنش‌ها در منطقه، در حالت آماده باش هستند.

 

کشتی‌های جنگی آمریکا و کانادا برای دومین بار در سال جاری از تنگه تایوان عبور کردند.

 

اوضاع در اطراف تایوان پس از آن تشدید شد که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اوایل ماه اوت از این جزیره بازدید کرد. چین سفر پلوسی را که آن را ژست حمایت از جدایی طلبی می‌دانست، محکوم کرد و مانور‌های نظامی گسترده‌ای را در مجاورت جزیره راه اندازی کرد. از آن زمان چندین کشور از جمله فرانسه، لیتوانی، آمریکا و ژاپن هیئت‌های خود را به جزیره فرستاده اند که تنش‌ها را در تنگه تایوان بیشتر کرده است.

 

تایوان از سال ۱۹۴۹ به‌طور مستقل از سرزمین اصلی چین اداره می‌شود. پکن این جزیره را استان خود می‌داند، در حالی که تایوان - سرزمینی با دولت منتخب خودش - معتقد است که یک کشور خودمختار است، اما از اعلام استقلال خودداری می‌کند. پکن با هرگونه تماس رسمی کشور‌های خارجی با تایپه مخالف است و حاکمیت چین بر این جزیره را غیرقابل انکار می‌داند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: