صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 21
کد خبر: ۱۵۱۵۷۲

انسداد ۵ میلیارد یورو از دارایی‌های روسیه در آلمان

مجله آلمانی اشپیگل امروز (چهارشنبه) اعلام کرد دولت آلمان به عنوان بخشی از تحریم‌های روسیه، دارایی‌های این کشور به ارزش بیش از ۴.۸ میلیارد یورو را تا روز ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) مسدود کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر مجله اشپیگل اعلام کرد دولت آلمان ۵ میلیارد یورو از دارایی‌های روسیه در این کشور را به بهانه تحولات اوکراین مسدود کرده است.

اشپیگل به نقل از اطلاعات منتشر شده از وزارت اقتصاد آلمان نوشت: در همین حال، بیش از ۲.۲ میلیون دلار را پول نقد تشکیل می‌دهد و بیش از ۱ میلیارد دلار اموال منقول است. در این گزارش آمده است که باقی آن مستغلات و دیگر دارایی‌های روسیه است.

آلمان همچنین چند روز گذشته کنترل دارایی‌های شرکت روس نفت از جمله سه پالایشگاه آن را در آلمان در دست گرفت. برلین می‌گوید این اقدام به منظور تامین منابع و قطع وابستگی عمیق به مسکو و کنترل کامل صنعت انرژی خود صورت گرفته است.

در همین راستا به دنبال فرمان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه برای ایجاد بسیج نسبی نیرو‌های روس، قیمت نفت افزایش داشته است. قیمت نفت پس از کاهش ۱ درصدی روز سه‌شنبه به قیمت بالای ۸۶ دلار در هر بشکه رسید و فرمان پوتین که باعث افزایش قیمت نفت شد می‌تواند تنش را هم در میان کشور‌ها افزایش دهد و به اخلال در تامین انرژی منجر شود.

اکنون پس از این فرمانِ پوتین، اعلام شد که نفت وست تگزاس اینترمدیت به ۸۷ دلار در هر بشکه افزایش یافته که به معنی افزایش ۳.۲ درصدی است. بنابر این گزارش، با اعلام رئیس جمهور روسیه برای بسیج نسبی ارتش، همچنین سهام اروپا در حال سقوط است و نرخ یورو در بورس مسکو برای اولین بار از ۶ سپتامبر افزایش یافته است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: