صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 03
کد خبر: ۱۵۲۹۶۶

انتقاد مردم کره جنوبی از فحاشی رئیس جمهورشان

براساس جدیدترین نظرسنجی محبوبیت رئیس‌جمهور کره جنوبی به دلیل فحاشی در سفر اخیرش به نیویورک کاهش یافته است.

به گزارش راهبرد معاصر، یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد میزان محبوبیت «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی، پس از سفر او به نیویورک و فحاشی به برخی مقام‌های آمریکایی از جمله رئیس‌جمهور این کشور، کاهش یافته است.

به گزارش یونهاپ، در این نظرسنجی که موسسه «ریل میتر» آن را انجام داد، ۲ هزار و ۵۲۲ نفر شرکت کردند و ۳۱.۲ درصد از شرکت کنندگان عملکرد رئیس‌جمهور کره جنوبی در زمینه کاری را مثبت ارزیابی کردند که ۳.۴ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشت.

نارضایتی و تایید نکردنِ یون سوک یول نیز به ۶۶ درصد افزایش یافت که شاهد افزایش ۳.۸ درصدی بوده است.

این کاهش محبوبیت پس از آن اتفاق می‌افتد که یون سوک یول در سفرش به نیویورک در ملاقات‌های خصوصی با دستیارانش از الفاظ رکیکی برای «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، و دیگر مقام‌های این کشور استفاده کرده است.

البته صدایی که از رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در این ملاقات‌ها ضبط شده به دلیل سرو صدا خیلی واضح نیست. دفتر یون سوک یول این ادعا‌ها را رد کرد و گفته رئیس‌جمهور درباره یکی از مقام‌های اپوزیسیون کشور خودش صحبت می‌کرده است.

این در حالیست که هفته گذشته آمریکا و کره جنوبی میزبان یک رزمایش دریایی مشترک در مقیاس بزرگ بودند که به عنوان نمایش قدرت در برابر تحریکات فزاینده از سوی شمال تلقی می‌شد.

در سال‌های اخیر به ویژه در سال جاری میلادی پیشرفت‌های هسته‌ای و تسلیحاتی کره شمالی، آمریکا و بسیاری از متحدانش را نگران کرده است و واشنگتن تلاش دارد با تحمیل تحریم‌های گسترده مانع از گسترش توانایی تسلیحاتی پیونگ یانگ در زمینه هسته‌ای شود.

هفته گذشته نیز «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا، روز پنجشنبه برای نشان دادن قدرت اتحاد بین واشنگتن و سئول، یک روز پس از آزمایش‌های موشکی جدید کره شمالی، وارد کره جنوبی شد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: