صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۱۶
  • سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱
  • Tuesday 06 December 2022
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 11
کد خبر: ۱۵۴۱۳۳

آغاز رزمایش عقاب قفقاز ۲۰۲۲ با مشارکت جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان

منابع رسانه‌ای روز سه شنبه از شروع رزمایش «عقاب قفقاز ۲۰۲۲» در گرجستان و با مشارکت نیروهایی از جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان خبر دادند.

به گزارش راهبرد معاصر  رسانه‌‌ها از آغاز رزمایش «عقاب قفقاز ۲۰۲۲» در گرجستان و با مشارکت نیروهایی از جمهوری آذربایجان و ترکیه خبر دادند.نیروهای یگان‌های ویژه جمهوری آذربایجان، گرجستان و ترکیه رزمایش مشترک «عقاب قفقاز ۲۰۲۲» را امسال به میزبانی گرجستان آغاز کردند.

به گفته وزارت دفاع گرجستان، هدف از این آموزش تعمیق هماهنگی یگان‌های نیروهای ویژه گرجستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه است. این سه کشور تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند، قابلیت همکاری و قابلیت‌های فرماندهی را افزایش و بهبود می‌بخشند.

تمرکز اولیه این رزمایش بر مبارزه در یک منطقه پرجمعیت و انجام عملیات ویژه خواهد بود. این تمرینات سالانه در هر سه کشور به صورت چرخشی چرخش برگزار می‌شود. سال گذشته این رزمایش به میزبانی ترکیه برگزار شد.

گرجستان روابط گرم نظامی با باکو و آنکارا دارد و نیروهای جمهوری آذربایجان با توجه با تنش با ارمنستان به شدت سعی در خفظ آمادگی رزمی خود دارند.

رسانه‌های جمهوری آذربایجان روز دوشنبه از برگزاری دوره آموزشی ائتلاف ناتو در شهر «باکو»، پایتخت جمهوری آذربایجان برای پرسنل نیروی هوایی این کشور خبر دادند.

وبگاه «وزارت دفاع جمهوری آذربایجان» در این زمینه اعلام کرد که در چارچوب همکاری بین وزارت دفاع جمهوری آذربایجان و ناتو، دوره آموزشی «استفاده از بالگرد در عملیات» در حال برگزاری است و پرسنل نیروی هوایی و نمایندگان تیم آموزشی فرماندهی هوایی ناتو از پایگاه هوایی «رامشتین» در آلمان در این دوره حضور دارند(جزئیات بیشتر)

همزمان نیز رزمایشی به میزبانی تاجیکستان با مشارکت نیروهای جمعی استقرار سریع منطقه آسیای مرکزی، برگزار می‌شود.

سازمان پیمان امنیت جمعی اعلام کرد که محوریت رزمایش مذکور «آماده‌سازی و انجام اقدامات رزمی نیروهای جمعی استقرار سریع منطقه آسیای مرکزی برای از بین بردن گروه‌های مسلح غیرقانونی که به قلمرو یکی از کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی حمله کرده‌اند، می‌باشد. برنامه‌ریزی شده است که در رزمایش «مرز-2022» در تاجیکستان حدود هزار نفر شرکت کنند و بیش از ۳۰۰ تجهیزات نظامی ویژه از جمله هواپیما، بالگرد و هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار گیرد./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: