صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 22
کد خبر: ۱۵۵۷۲۱

آلمان خواستار تحویل فوری پدافند هوایی به اوکراین شد

وزیر امور خارجه اوکراین از کشورهای غربی درخواست کرد تا بدون حتی یک دقیقه تأخیر، سامانه‌های دفاع هوایی در اختیار کی‌یف قرار دهند تا بتوانند با روسیه مقابله کنند.

به گزارش راهبرد معاصر، «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین امروز (شنبه) از کشورهای غربی درخواست کرد که عرضه سامانه‌های دفاع هوایی به اوکراین را برای مقابله با روسیه حتی برای یک دقیقه به تعویق نیاندازند.

روزنامه «پراودا» در این خصوص گزارش کرد، کولبا با انتشار پیامی در صفحه «توییتر» خود با محکوم کردن عملیات نظامی روسیه نوشت: «شنبه در اوکراین با رگباری از موشک‌های روسیه آغاز می‌شود که زیرساخت‌های مهم غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد. ما برخی از آن‌ها را رهگیری کردیم، باقی به اهداف برخورد کرد. پدافند هوایی جان‌ها را نجات می‌دهد. حتی یک دقیقه تأخیر نباید در پایتخت‌ها در خصوص تصمیم‌گیری درباره (عرضه) سامانه‌های پدافند هوایی به اوکراین وجود داشته باشد».

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد که تأسیسات کنترل و فرماندهی ارتش اوکراین و سیستم‌های انرژی این کشور را با موشک و پهپاد هدف قرار داده و تمام اهداف برنامه‌ریزی‌شده برای این عملیات محقق شدند. نیروهای روس در روزهای اخیر با حملات هوایی گسترده و شدید، تأسیسات و زیرساخت‌های انرژی اوکراین را هدف قرار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، حملات روسیه به تأسیسات انرژی اوکراین امروز شنبه (22 اکتبر، 30 مهر ماه) ادامه داشته است و آژیر خطر حملات هوایی در سراسر اوکراین به صدا درآمده است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز از وارد آمدن خسارات و آسیب‌های جدید به زیرساخت‌های حیاتی انرژی این کشور خبر داد و در پیامی ویدئویی که پنجشنبه هفته گذشته در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، گفت: «خسارات جدیدی به زیرساخت‌های حیاتی اوکراین وارد شده است. سه تأسیسات حوزه انرژی در روزی که گذشت توسط دشمن ویران شد».

روسیه از بامداد دوشنبه (18 مهر ماه)، چندین حمله موشکی و پهپادی به مرکز شهر «کی‌یف» پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر در این کشور انجام داد. روسیه چند شهر دیگر در مناطق جنوبی و غربی اوکراین را هم هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

حملات اخیر روسیه بعد از انفجار مهیبی در پل کریمه انجام شد. این انفجار به تخریب بخشی از پل منجر شد که تنها محور برای متصل کردن روسیه به شبه‌جزیره کریمه است. روسیه در سال ۲۰۱۴ این شبه‌جزیره را که تا آن زمان بخشی از اوکراین بود در پی یک همه‌پرسی به اراضی خود الحاق کرد./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: