صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۲۳
  • پنجشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۱
  • Thursday 24 November 2022
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 22
کد خبر: ۱۵۵۷۳۶

زلنسکی: ارتش روسیه 36 راکت به اوکراین پرتاب کرد

رئیس جمهور اوکراین شنبه بعد از ظهر به وقت تهران از حملات متعدد راکتی ارتش روسیه به اهدافی در خاک اوکراین در بیست و چهار ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر از روزنامه «اکونومیک تایمز»، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت که ارتش روسیه به ایجاد رعب و وحشت در اوکراین ادامه می‌دهد و در بیست و چهار ساعت گذشته حمله گسترده‌ای‌ انجام داد و ۳۶ راکت به اوکراین پرتاب کرد. زلنسکی مدعی سرنگون کردن شماری از راکت‌های روسیه شد.

«کایریلو تیموشنکو» معاون دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفت حملات شنبه روسیه برق بیش از ۱.۴ میلیون خانوار اوکراینی را قطع کرده است.

روسیه مجموعه‌ای از حملات را علیه زیرساخت‌های برق اوکراین انجام داده که دستکم نیمی از تولید برق حرارتی و تا ۴۰ درصد از کل سیستم را متاثر کرده است.

«میخائیل پودولیاک» معاون رئیس‌جمهور اوکراین در واکنش به حملات امروز گفت مسکو می‌خواهد موج جدید از پناهجویان به اروپا را با این حملات آغاز کند.

معاون اداره شهری کی‌یف هشدار داده حملات روسیه می‌تواند باعث قطعی برق و گرمایش پایتخت اوکراین برای روزها یا هفته‌ها شود.

حملات اخیر روسیه بعد از انفجار مهیبی در پل کریمه انجام شده است. این انفجار به تخریب بخشی از پل منجر شد که تنها محور برای متصل کردن روسیه به شبه‌جزیره کریمه است. روسیه در سال ۲۰۱۴ این شبه‌جزیره را که تا آن زمان بخشی از اوکراین بود در پی یک همه‌پرسی به اراضی خود الحاق کرد.

این در حالی است که روسیه در جبهه زمینی نیز همچنان پرقدرت ظاهر شده ووزارت دفاع این کشور از تسلط نیروهای خود در منطقه «خرسون» و دفع ضد حملات ارتش اوکراین خبر داد. وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور تلاش اوکراین در شکستن تسلط در منطقه «خرسون» در جنوب اوکراین را درهم شکنند

به گزارش خبرگزاری «رویترز» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد همه حملات اوکراین دفع شده و نیروهای اوکراین به مواضع اولیه خود عقب رانده شدند. در بیانیه این وزارتخانه آمده که نیروهای روس همچنین حملات اوکراین در مناطق شرقی «لوهانسک» و «دونتسک» را دفع کردند.

این گزارش حاکیست، قوای روسیه در خرسون تحت فشار قرار دارند، زیرا اوکراین حملات خود را برای بازپس گیری این منطقه آغاز کرده است. اوکراین روز جمعه اعلام کرد که نیروهای روس انتقال واحدها و تجهیزات را ازغرب به ساحل شرقی رودخانه «دنیپرو» اغاز کردند./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: