صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 26
کد خبر: ۱۵۶۲۳۴

پوتین: اوکراین مستقیماً توسط واشنگتن کنترل می‌شود

رئیس جمهور روسیه ضمن هشدار درباره تشدید درگیری‌ها در شرق اروپا گفت اوکراین حاکمیت خود را از دست داده و مستقیماً توسط واشنگتن کنترل می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه در نشست روسای آژانس‌های امنیتی و سرویس‌های ویژه کشور‌های مستقل مشترک المنافع گفت که اوکراین حاکمیت خود را از دست داده و مستقیماً توسط واشنگتن کنترل می‌شود. واشنگتن از کی یف به عنوان یک عنصر مخرب علیه روسیه استفاده می‌کند.

به گزارش الجزیره، پوتین گفت: «رژیم کی‌یف به ابزار سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده و عملاً حاکمیت خود را از دست داده است. اراضی اوکراین نیز به میدان آزمایش‌های بیولوژیکی تبدیل شده و اکنون سلاح به این کشور پمپاژ می‌شود».

رئیس جمهور روسیه ضمن هشدار درباره اینکه پتانسیل درگیری در شرق اروپا و سایر نقاط جهان هنوز زیاد است ادامه داد: تعدادی از بازیگران ژئوپلیتیک از خرابکاری مستقیم اجتناب نمی‌کنند. منظور من از سازماندهی انفجار‌ها در خطوط لوله گاز بین المللی نورد استریم است. در واقع، ما در مورد تخریب زیرساخت‌های انرژی پان اروپایی صحبت می‌کنیم، و این در حالی است که چنین روش هایی، به اصطلاح، صدمات هنگفتی به اقتصاد اروپا وارد می‌کند و شرایط زندگی میلیون‌ها نفر را به میزان قابل توجهی بدتر می‌کند.

ولادیمیر پوتین همچنین گفت که اعضای کشور‌های مستقل مشترک المنافع (CIS) باید حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی خود را افزایش دهند. وی تاکید کرد بسیاری از حوادث دیگر نشان می‌دهد که تدابیر امنیتی باید در زیرساخت‌های مهم حمل‌ونقل و انرژی اتخاذ شود.

رئیس جمهور روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد که جهان در حال تبدیل شدن به دنیای چندقطبی است، با این حال برخی از کشور‌ها همچنان در تلاش هستند تا هژمونی رو به زوال خود را به هر طریقی حفظ کنند.

پوتین گفت: «جهان به معنای واقعی کلمه در مقابل چشمان ما در حال تغییر است و چند قطبی می‌شود. با این حال، برخی از شرکت‌کنندگان در ارتباطات بین‌المللی تلاش می‌کنند تا روند تک قطبی را حفظ کنند. تسلط متزلزل آن‌ها به هر نحوی با استفاده از ترکیبی از طیف وسیعی از روش‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی، اطلاعاتی و غیره است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: