صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۲۷
  • پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱
  • Thursday 03 November 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 01
کد خبر: ۱۵۷۱۴۶

المیادین:بحران سیاسی رژیم صهیونیستی با انتخابات کنست پایان نمی‌یابد

نظرسنجی‌های اخیر در اسرائیل نشان داد بحران سیاسی در این رژیم با برگزاری انتخابات کنست پایان نخواهد یافت.

به گزارش راهبرد معاصر در کمتر از چهار سال برای پنجمین بار متوالی، اسرائیلی‌ها برای برگزاری انتخابات و حضور پای صندوق‌های رای آماده می‌شوند.

به گزارش المیادین، این در حالی است که بر اثر اختلافاتی که بر ائتلاف‌ها سایه انداخته است، کابینه‌های پیاپی همواره از هم فرو می‌پاشند. انتخابات کنست در سایه دو قطبی موجود و رقابت شدید شماری از احزاب برگزار می‌شود؛ از اینرو پیروزی هر یک از احزاب با اکثریت مطلق را دشوار می‌کند؛ اکثریت مطلق شامل ۶۱ کرسی است که برای گرفتن رای اعتماد کابینه ضروری است.

تشکیل ائتلاف‌هایی با عمر کوتاه باعث شده است رژیم صهیونیستی پس از فروپاشی کابینه گانتس - نتانیاهو، بر اثر اختلافات شدید بین دو طرف، پنجمین انتخابات خود را نیز تجربه کند.

این در حالی است که ماه ژوئن گذشته یک فروپاشی دیگری در اسرائیل رقم خورد و آن فروپاشی ائتلاف نفتالی بنت - یائیر لاپید است.

با افزایش و شدت اختلافات و از سرگرفتن آن در میان راستگرایان به ریاست بنیامین نتانیاهو و ائتلاف به ریاست لاپید -که این مرحله را مرحله‌ای سرنوشت ساز توصیف کرد - این بار نتانیاهو تلاش می‌کند از حمایت حزب افراطی راستگرا به ریاست ایتمار بن غفیر برخوردار شود.

نظرسنجی‌های اخیر نشان داد که اسرائیل همچنان در شرایط رکود بی سابقه سیاسی قرار دارد و در سه نظرسنجی اخیر، ائتلاف نتانیاهو ۶۰ کرسی و در مقابل، احزاب مخالف وی ۵۶ کرسی را به دست آورده اند؛ بنابراین در صورتی که هر دو قطب موجود در اسرائیل، در تصاحب ۶۱ کرسی کنست ناتوان باشند این بدان معنی است که اسرائیل به سمت انتخابات ششم نیز سوق پیدا خواهد کرد و این رژیم بیشتر در تونل بحران سیاسی وارد خواهد شد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: