صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 01
کد خبر: ۱۵۷۱۵۶

روسیه: به خرابکاری انگلیس در نورد استریم پاسخ می‌دهیم

بعد از دروغ‌پراکنی‌های رسانه‌ها و دولت‌های غربی علیه روسیه درباره ادامه داشتن بسیج بخشی از نیروهای ارتش، مسکو اما این ادعاها را تکذیب کرد.

به گزارش راهبرد معاصر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که فرآیند ثبت‌نام و فراخوان افرادی که آموزش‌های نظامی را گذرانده‌اند برای حضور در عملیات نظامی ویژه در دونباس، به پایان رسیده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف با بیان اینکه نیازی به حکم دولتی برای رسمی‌کردن پایان و تکمیل بسیج بخشی از نیروهای نظامی نیست، گفت که هیچ فرمانی هم در این زمینه صادر نخواهد شد.

وی در این‌باره توضیح داد: «نیازی به فرمان دولتی نیست. اداره حقوقی ریاست‌جمهوری به این جمع‌بندی رسیده که فرآیند بسیج تکمیل شده است. پیام‌های مربوطه از وزارت دفاع به دفاتر ثبت‌نام ارتش ارسال شده تا دیگر پیش‌نویس اسناد اعزام را نفرستند».

سخنگوی کرملین با تاکید بر اینکه فرمان اصلی مبنی آغاز بسیج بخشی از نظامیان روسیه دیگر اجرایی نیست، گفت رقم اصلی برای فراخوان نیروها ۳۰۰ هزار نفر بود که اکنون به آن رسیده‌اند.

پسکوف در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن اشاره به اینکه روسیه منتظر ارزیابی کارشناسی از خسارت وارد شده به خطوط لوله انتقال گاز نورد استریم ۱ و ۲ است، خبر داد که هنوز تصمیمی برای تعمیر این خطوط لوله نگرفته‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در ادامه با بیان اینکه روسیه همچنان انگلیس را مسئول خرابکاری در این خطوط لوله می‌داند، تاکید کرد که مسکو در حال بررسی پاسخ و گام‌های بیشتر در این رابطه است.

پیش از این، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفته بود پس از خرابکاری در خط لوله انتقال گاز نورد استریم، شبکه انرژی اروپا در حال نابودی است./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: