صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۲۰
  • سه‌شنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۱
  • Tuesday 29 November 2022
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 01
کد خبر: ۱۵۷۱۹۱

وعده ماکرون به زلنسکی درباره پشت سر گذاشتن زمستان

در حالی که پیش‌بینی می‌شود فرانسه مانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی زمستان سختی پیش‌رو داشته باشد، در یک تماس تلفنی بین امانوئل ماکرون و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور فرانسه به همتای اوکراینی خود وعده داد کشورش به اوکراین در پشت سر گذاشتن زمستان کمک کند.

به گزارش راهبرد معاصر از راشا تودی، ماکرون ضمن بیان این که فرانسه به اوکراین کمک خواهد کرد تا زمستان را پشت سر بگذارد، گفت پاریس در تعمیر زیرساخت‌های آب و انرژی اوکراین که در پی حملات سنگین روسیه آسیب دیده کمک خواهد کرد.

ماکرون همچنین متعهد شد دفاع ضد هوایی اوکراین را تقویت کند و موافقت کرد که کنفرانسی بین‌المللی را برای حمایت از غیرنظامیان اوکراینی در زمستان، برگزار کند.

به دنبال تحریم روسیه از سوی کشورهای غربی، بحران انرژی شدیدی در کشورهای اروپایی بوجود آمده و این بحران سبب شده تا این کشورها شاهد اعتراضات و اعتصابات گسترده‌ باشند.

در میانه این بحران، اخیراً رئیس‌جمهور فرانسه در سخنانی آمریکا را متهم کرد که گاز طبیعی را تا چهار برابر گرانتر به کشورهای اروپایی می‌فروشد. امانوئل ماکرون در نشست خبری پس از اجلاس سران اتحادیه اروپا در شهر بروکسل بلژیک از آمریکا به دلیل اتخاذ معیارهای دوگانه در زمینه قیمت فروش گاز طبیعی انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه در حالی این سخنان را بیان کرد که بحران انرژی در این کشور بالا گرفته و مردم در روزهای گذشته دست به اعتصاب و تظاهرات زدند.

موسسه «ورسیک ماپل کرافت» اعلام کرده اگر اروپا زمستان امسال با اختلال غیرمنتظره در عرضه گاز مواجه شود، احتمالا افزایش بیشتر ناآرامی‌های داخلی و بی‌ثباتی دولت‌های اروپایی را در پی خواهد داشت.

اخیراً حملات به زیرساخت‌های انرژی اوکراین توسط نیروهای مسلح روسیه که از دهم اکتبر (۱۸ مهر) دو روز پس از حمله تروریستی به پل شبه‌جزیره کریمه آغاز شد، این کشور را هم در آستانه زمستان سخت با بحران مواجه کرده است. شهردار کی‌یف از کشورهای غربی خواسته پتو، لباس گرم و ژنراتور برای اوکراین بفرستند تا این کشور بتواند زمستان را پشت سر بگذارد./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: