صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۱:۱۵
  • پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Thursday 18 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 04
کد خبر: ۱۵۷۵۰۶

عمران خان شریف را عامل ترور خود دانست

درپی سوء قصد به جان عمران خان، او نخست‌وزیر حالی پاکستان را پشت پرده این ترور معرفی کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان در بیانیه‌ای که حزب متبوعش منتشر کرده است، شهباز شریف نخست وزیر کنونی، وزیر کشور و یک مقام اطلاعاتی را به دست داشتن در ترورش در روز پنجشنبه متهم کرد و خواستار برکناری این سه مقام شد.

عمران خان در بیانیه خود گفت: «مطمئنم نخست وزیر شهباز شریف، ورنا صنع الله، وزیر کشور و ژنرال فیصل پشت این ترور بودند».

وی افزود: «من از قبل اطلاعاتی دریافت کرده بودم که این اتفاق می‌افتد، این افراد باید از سمت خود برکنار شوند که اگر برکنار نشوند، اعتراضاتی صورت می گیرد».

با این حال وزیر کشور پاکستان نیز ضمن رد این اتهامات عمران خان در بیانیه‌ای گفت: عمران خان من، نخست وزیر و یک افسر ارشد را مقصر دانسته است، این در حالی است که این اتفاق در استانی رخ داد که حزب عمران خان در آن قدرت دارد.

روز گذشته عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان در تیراندازی یک فرد مسلح به کاروان او از ناحیه پا زخمی شد. عمران خان اخیرا بار‌ها آمریکا را به دخالت در امور داخلی پاکستان و تغییر دولت در این کشور متهم کرده بود.

در جدیدترین تحولات سیاسی پاکستان و با توجه به نتایج رسمی که روز دوشنبه گذشته منتشر شد، عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان برنده انتخابات میان دوره‌ای پاکستان شده بود.

کمیسیون انتخاباتی پاکستان روز دوشنبه از پیروزی عمران خان در انتخابات میان دوره‌ای جدید در شمال غرب کشور خبر داد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: