صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 05
کد خبر: ۱۵۷۶۳۶

چشم‌انداز مبهم برای بهبود روابط روسیه و آمریکا

آناتولی آنتونوف گفت: «در شرایط دیپلماتیک موجود ما بهبود روابط روسیه و آمریکا را دست کم در میان مدت ممکن نمی‌دانیم.»

به گزارش راهبرد معاصر،‌ سفیر روسیه در آمریکا گفت: «روسیه به دنبال احیای گفتگوی متقابل تمام عیاری است که در واقع آمریکا آن را بر هم زد.»

او افزود: «ما این باور قاطع را داریم که گفتگو بین کشورهایمان لازم است. این گفتگو‌ها هم در جهت منافع روسیه و آمریکا، و هم منافع کل جامعه بین المللی است. همه به ما چشم دوخته اند، به اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل، به دو قدرت بزرگی که امروز مسئول صلح در جهان هستند و بر اساس منشور سازمان ملل مسئولیت ویژه‌ای برای صلح و ثبات بین المللی دارند.»

آنتونوف گفت: «این‌ها حرف‌های توخالی نیست، چون ما از سال ۱۹۴۵ که سازمان ملل تاسیس شد با این اصول زندگی می‌کنیم. ما با مسائل زیادی در زمینه ثبات راهبردی، منع تولید و گسترش تسلیحات هسته ای، امنیت سایبری جهانی و تغییرات آب و هوایی رو به رو هستیم که می‌توانیم به طور مشترک آن‌ها را حل و فصل کنیم.

با وجود این، سفیر روسیه تصریح کرد: «هدف سیاست مقامات فعلی آمریکا کنار زدن روسیه از همه جاست. اما حذف یا کنار گذاشتن روسیه غیرممکن است. مشکلاتی هست، از جمله مشکلاتی که ذکر کردم که بدون مشارکت روسیه قابل حل نیست.»

آنتونوف با اعلام کرد این که تلاش‌های آمریکا برای منزوی کردن چین هم صدق می‌کند، گفت: «دست کم باید بگویم بسیار ساده لوحانه است که فکر کنیم منزوی کردن چنین قدرت بزرگی با یک میلیارد و نیم نفر جمعیت امکان پذیر است. این در مورد روسیه هم صدق می‌کند.»/ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: