صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 08
کد خبر: ۱۵۸۲۰۸

ترامپ: به زودی موضوع مهمی را اعلام می‌کنم

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان تجمعی در اوهایو گفت سه‌شنبه 15 نوامبر موضوع مهمی را از محل اقامت خود در فلوریدا اعلام خواهد کرد.

به گزارش راهبرد معاصر. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان تجمعی در ایالت اوهایو گفت که ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) «اعلان بزرگی» در محل اقامت خود در مار ئه لاگو فلوریدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ترامپ دوشنبه شب گفت: قرار است سه‌شنبه ۱۵ نوامبر اعلان بزرگی در مار ئه لاگو پالم بیچ فلوریدا انجام دهم. نمی‌خواهیم چیزی از اهمیت فردا (انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره) بکاهد.

پیش از تجمع دوشنبه، افراد مطلع مدعی شدند که رئیس‌جمهور سابق آمریکا قصد دارد نامزدی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را اعلام کند. ترامپ از زمان خروج از کاخ سفید به برگزاری تجمعات مشابه انتخاباتی در بیشتر مناطق آمریکا ادامه داده، اما تاکنون حضورش در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا را رسما تایید نکرده است.

به نوشته اسپوتنیک، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در روزهای گذشته گفته بود که احتمال خیلی زیادی وجود دارد که نامزد شود و خیلی زود قصد خود را رسماَ اعلام خواهد کرد. وی همچنین توصیه کرده بود که طرفدارانش تجمع اوهایو را دنبال کنند تا در جریان قرار بگیرند.

طبق این گزارش، متحدان جمهوری‌خواه ترامپ از وی خواسته‌اند تا از اعلام نامزدی خود برای کاخ سفید پیش از انتخابات کنگره خودداری کند تا تمرکزات روی انتخابات میان‌دوره‌ای سه‌شنبه (امروز) و جو بایدن و سیاست‌هایش باقی بماند.

در همین حال، طبق نظرسنجی جدید رویترز/ایپسوس محبوبیت جو بایدن به ۳۹ درصد کاهش یافته تا این دیدگاه تقویت شود که دموکرات‌ها در انتخابات امروز مسیر سختی پیش‌رو دارند. میزان رضایت از دونالد ترامپ و باراک اوباما در دوران مشابه ریاست‌جمهوری آن‌ها به ترتیب ۴۲ و ۴۵ درصد بود.

رأی‌دهندگان آمریکایی هشتم نوامبر (۱۷ آبان ماه) در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا شرکت می‌کنند تا سرنوشت ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا و ۳۴ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا را تعیین کنند. عملکرد ضعیف دولت بایدن بعنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده، سرنوشت حزب دموکرات را در معرض خطر قرار داده است.

اخیراً دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتقاد چندباره از جو بایدن گفت که ایالات متحده بسرعت به جهنم می‌رود و به یک رهبر قوی در رأس نیاز دارد. وی در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت: سیاست و مسائل جمهوری‌خواه و دموکرات و چپ‌های افراطی و همه چیز را فراموش کنید. کسی را می‌خواهم که رهبری بزرگ باشد. کسی را می‌خواهم که بتواند رو در روی شی رئیس‌جمهور چین بایستد./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: