صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 09
کد خبر: ۱۵۸۳۶۳

میقاتی ادعای دیدار با وزیر اسرائیلی را تکذیب کرد

نخست‌وزیر دولت موقت لبنان ادعای رسانه عبری درباره دیدار وی با یک وزیر صهیونیست در حاشیه اجلاس تغییرات آب و هوایی در مصر را رد کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، روز گذشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اعلام خبری مدعی شد که «تمار زاندبرگ» وزیر محیط زیست رژیم اسرائیل در یک نشست غیرعلنی در حاشیه کنفرانس تغییرات آب و هوایی در مصر شرکت کرد که در آن نمایندگانی از کشورهایی که اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند از جمله لبنان و عراق حضور داشتند.

این رسانه اسرائیلی همچنین مدعی شد که وزیر محیط زیست این رژیم با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت موقت لبنان و شماری از مسئولان عراق و اردن و عمان دیدار کرده است.

بعد از انتشار این خبر نجیب میقاتی با صدور بیانیه‌ای ضمن تکذیب ادعای مذکور این رسانه صهیونیستی اعلام کرد که این نشست بزرگ به دعوت روسای جمهور مصر و قبرس و با حضور این دو کشور و مشارکت بین‌المللی همانند سایر نشست‌هایی که در حاشیه اجلاس تغییرات آب و هوایی برگزار می‌شود، انجام گرفت و در آن میان هیچگونه ارتباطی با هیچ مسئول اسرائیلی صورت نگرفت.

نخست‌وزیر دولت موقت لبنان تاکید کرد که سروصدای به پا شده توسط رسانه‌های اسرائیلی در چنین کنفرانس‌هایی با اهداف مشخص و شناخته شده این رژیم صورت می‌گیرد که لازم بود توضیحاتی درباره آن داده شود.

نشست آب و هوایی سازمان ملل موسوم به "27COP" یکشنبه با حضور سران جهان در شرم‌الشیخ آغاز شد و تا 18 ماه جاری میلادی ادامه خواهد داشت. هیئت لبنان به ریاست نجیب میقاتی در این نشست حضور دارد./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: