صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۲۲
  • پنجشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۱
  • Thursday 24 November 2022
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 09
کد خبر: ۱۵۸۴۱۳

وزیر اسرائیلی: کشورهای عربی نگران کابینه نتانیاهو هستند

وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی گفت باوجود نگرانی کشورهای عربی از کابینه آینده «بنیامین نتانیاهو»، توافقات قبلی تل‌آویو با این کشورها همچنان تداوم خواهند یافت.

به گزارش راهبرد معاصر، «عیساوی فریج» وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه «آی‌۲۴» درباره ترس‌ و نگرانی کشورهای عربی از کابینه بعدی تل‌آویو سخن گفت.

 

وزیر همکاری‌های منطقه‌ای در گفت‌وگو با «ادهم حبیب الله» خبرنگار این شبکه‌، نگرانی کشورهای عربی را از تغییر وضعیت سیاسی رژیم صهیونیستی به ویژه پس از پیشتازی جناح راست در انتخابات کنست و پایان یافتن کار کابینه «یائیر لاپید» بیان کرد.

 

فریج در ادامه تاکید کرد: حتی با وجود تغییر کابینه فعلی لاپید، کابینه بعدی در چارچوب توافقات صورت گرفته با کشورهای عربی به کارش ادامه خواهد داد و این توافقات حتی برای کابینه راست‌گرایان نیز مفید و کارساز خواهند بود.

 

وی در ادامه باتوجه به پیشرفت گفت‌وگوهای عربی-اسرائیلی درباره همکاری در برخی حوزه‌ها، گفت که روز گذشته (سه‌شنبه، ۹نوامبر) دومین و آخرین مرحله از مذاکرات درباره توافق‌نامه احداث ایستگاه شیرین‌سازی آب در دریای مدیترانه با اردن امضا شده است.

 

طبق نتایج انتخابات رژیم صهیونیستی که پنجشنبه هفته گذشته اعلام شد، «بنیامین نتانیاهو» و متحدان راست‌گرای افراطی او ۶۴ کرسی را در کنست تصاحب کردند؛ حزب لیکود به ریاست نتانیاهو به تنهایی ۳۲ کرسی را از آن خود کرد.

 

احتمال نخست‌‌وزیری مجدد نتانیاهو باعث ترس کشورهای عربی شده است؛ مسئولان اردنی هشدار دادند که در صورت اقدام کابینه جدید رژیم صهیونیستی به تغییر وضعیت موجود در قدس شرقی، به روابط دو طرف خدشه وارد خواهد شد./ فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: