صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۰۴
  • دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
  • Monday 20 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 12
کد خبر: ۱۵۸۸۰۹

گاردین: رای جوانان به داد دموکرات‌ها رسید

گاردین در گزارشی نوشت: نتایج برای دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۰ بهتر از تصور بود و آن‌ها این نتیجه را مدیون مشارکت جوانان هستند.

به گزارش راهبرد معاصر  از گاردین، نتایج اولیه انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ آمریکا بسیاری را متعجب کرد، به طوریکه دموکرات‌ها کرسی‌هایی بیشتر از تعداد تخمین زده شده کسب کردند و همچنین «موج قرمز» جمهوری‌خواه‌ها با شکست مواجه شد.

اما دلیل آن چه بود: گروه کلیدی رای دهندگان جوان.

درحالی که تحلیل‌های نهایی در دست اقدام است، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که ۲۷ درصد از رای دهندگان جوان (۱۸ تا ۲۹ سال) در این دوره از انتخابات مشارکت داشته‌اند که پس از انتخابات ۲۰۱۸، این بیشترین مقدار مشارکت جوانان در انتخابات در سه دهه گذشته آمریکا است.

به طوریکه در برخی حوزه‌های انتخابی اصلی مقدار مشارکت به ۳۱ درصد رسید که از این مقدار حدود ۶۰ درصد حامی دموکرات‌ها بوده‌اند.

بنا بر این گزارش، به نظر می‌آید بخش اعظمی از حمایت جوانان به دلیل دفاع دموکرات‌ها از حق سقط جنین باشد. (دیوان عالی آمریکا اوایل تیرماه قانون "رو وی وید" (Roe v Wade) که حق زنان برای سقط جنین را به رسمیت می شناخت، لغو کرد.)

این باور عمومی میان آمریکایی‌ها وجود دارد که جوانان نسبت به انتخابات بی تفاوت‌ هستند اما در واقع داده‌ها خلاف آن را نشان می‌دهند.

«کریستینا تزینتزون رامیرز» رئیس یک کمیته غیرانتفاعی و اقدام سیاسی برای حمایت از جوانان در این باره گفت: آن‌ها بیشتر در رای گیری‌ها و اعتراضات شرکت می‌کنند. برخلاف باور عمومی آن‌ها مشتاقانه مسائل سیاسی و اجتماعی را دنبال می‌کنند.

بر اساس این گزارش، آشکارترین سند این ادعا، می‌تواند نتیجه حوزه انتخابی ۱۰ فلوریدا باشد، جایی که «ماکسول فراست» ۲۵ ساله نخستین آمریکایی از نسل زد (متولدین میان ۱۹۹۷ و ۲۰۱۲) است که به کنگره راه پیدا کرد.

وی افزود: دموکرات‌ها نتیجه انتخابات سنا را نیز مدیون مشارکت جوانان هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که جان فترمن به دلیل رای دهندگان جوان سناتور جدید ایالت پنسیلوانیا است. حمایت ۷۰ درصدی جوانان از فترمن، رکورد تاریخی برای حمایت از دموکرات‌ها در این ایالت است.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در سخنانی در این باره گفت: می‌خواهم به طور ویژه از جوانان تشکر کنم، آن‌هایی که بار دیگر مانند دوسال گذشته مشارکت تاریخی در انتخابات داشتند. آن‌ها برای ادامه رسیدگی به بحران آب و هوا، خشونت مسلاحانه، حقوق و آزادی‌های شخصی و همچنین طرح کاهش بدهی دانشجویان رای دادند.

«برنی سندرز» سناتور و سیاست‌مدار آمریکایی نیز در پیامی در توییتر از جوانان رای دهنده تشکر کرد و از آن‌ها تقاضا کرد که به مشارکت در مسائل سیاسی ادامه دهند.

به گزارش سی‌ان‌ان، در رقابت بر سر مجلس نمایندگان، جمهوری‌خواهان تا این لحظه ۲۱۱ و دموکرات‌ها ۲۰۳ کرسی به‌دست آورده‌اند. در مجلس سنا نیز دو حزب با ۴۹ کرسی در انتظار تعیین سرنوشت دو کرسی باقی‌مانده هستند./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: